Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Hanneli Rudi: no ei ole hea elada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hanneli Rudi
Hanneli Rudi Foto: Peeter Langovits / Postimees

Enne valimisi kinnitasid linnajuhid, et nemad töötavad. Nende suurest rabamisest hoolimata leiavad viimase uuringu kohaselt vaid pooled pealinna elanikud, et Tallinnas on hea elada, ning pole ka ime. Loomulikult rõõmustavad sadakond Lasnamäe koera valimiste eel avatud uue jalutusväljaku üle, aga linnaelanike jaoks märksa olulisemad probleemid on linnavõim aastaid lahendamata jätnud ja paistab, et nendega ei tahetagi tegeleda.

Ei ole paremat õppevahendit nõukogudeaegse pealinna eluolu õppimiseks kui Tallinna ühistransport. Selle liinivõrk on pärit ajast, kui Pelgurannast sõitsid rahvamassid Männikule Silikaadi tehasesse tööle ning pool TPI tudengitest logistas trolliga Kopli poolsaare tippu loengusse. Ajad on muutunud, inimeste marsruudid on teised, aga pealinn liinivõrk on selline, nagu oli 1980ndatel. Nii ongi tekkinud olukord, kus kõige kiirem tee jõuda näiteks Hiiult Sõpruse puiesteele on sõita läbi kesklinna. Ometigi asuvad Mustamäe ja Nõmme kõrvuti.

Viimase kümne aastaga on Kakumäe poolsaar nii täis ehitatud, et varesel pole kohta, kuhu kahte jalga maha panna, aga ühendus südalinnaga on selline nagu siis, kui seal käidi vaid suvitamas.

Tagasi üles