Tallinnas välja kuulutatav üleeuroopaline transpordivõrgustik – üheksa tulevikukoridori – on viimase kolme aasta pingelise töö tulemus. Transpordi eest vastutav eurovolinik Siim Kallas ütleb seda uhkusega hääles. Pole juhuslik, et just Eestis koguneb täna enam kui tuhat kõrget Euroopa transpordiametnikku ja riigitegelast, kes on olnud TEN-T ehk üheksa transpordikoridori projekti valmimise juures. Projekti maksumus on 26 miljardit eurot ja selle sees on meil kirgi ja kaasarääkimissoovi tekitanud Rail Balticu projekt.
Tellijale
Siim Kallase koridorid
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kallas tõdeb, et Euroopa rikkus on ühine siseturg, kuid suur probleem on üsna killustunud transpordivõrgustik. Probleem on maanteed, mis, nagu igale autoga Euroopas ringi reisivale inimesele teada, muutuvad eriti kehvaks riikides, kus keegi tee korrashoiust eriti ei hooli, aga veel suurem probleem on raudteed ja kõiksugu üleeuroopalised sadamate-siseveeteede võrgustikud.
«Selles osas on astutud väga jõuline samm edasi. Kindlasti mitte ideaalne, kindlasti mitte lõplik,» tõdes Kallas liikumiskoridore kommenteerides. «Kõik koridorid katavad korraga mitut riiki, siin pole projekte, mida peaks lõppkokkuvõttes kinni maksma ainult üks riik.»