Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Teleärimehed jäävad poolaastaga rahule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

NILS NIITRA

Eesti suurimad eratelekanalid TV 3 ja Kanal 2 on müünud esimesel poolaastal eetriaega üle ootuste ning ei välista seetõttu reklaamisekundi hinna tõusu sügisel.

TV 3 reklaamifirma ASi Airtime tegevdirektor Antero Laanela hindas telekanali poolaasta reklaamimüügi tulemusi headeks. Ettevõtte esimese poolaasta reklaamieelarve plaan oli 39 miljonit krooni, selle tegelikuks mahuks kujunes aga üle 44 miljoni krooni.

Kanal 2 tõstis prognoosi

Kanal 2 direktori Kris Taska kinnitusel on telereklaami turg pärast ETVs reklaami lõpetamist korrastunud. «Tegime esimese poolaasta heade müügitulemuste põhjal aastaprognoosid ümber, sest on näha, et meie sissetulekud on arvestatust märksa suuremad,» ütles Taska.

Taska ei soovinud siiski Kanal 2 täpsemaid reklaamikäi-beid avalikustada. «Olen kindel, et need numbrid, mida TV 3 ja TV 1 annavad, on ülepaisutatud,» väitis Taska. «Võin täie rahuga öelda, et Kanal 2 on sel aastal suurima reklaamisissetulekuga kanal.»

Kanal 2 on suurendanud reklaami aasta netokäibe prognoosi enam kui 80 miljoni kroonini.

Telereklaami sekundihinnad püsivad Taska sõnul Eestis jätkuvalt Euroopa madalaimate hulgas. «Reklaami hinnad kasvasid viimati aprillis ja ilmselt jätkavad ülespoole liikumist sügisel. Nii meil kui ka TV 3-l on küllalt palju reklaami ja selle eetrisse mahutamiseks tuleb hindasid tõsta.»

Üldmajandus veel ei mõju

Majanduskasvu pidurdumine ei mõjuta Taska hinnangul reklaamimüüki, sest telekanalite klientidest suurem osa on välismaised tootjad. «Vaevalt, et pankade likviidsusprobleemid vähendavad pesupulbri ostjaskonda. Firmad ei tee reklaami laenuraha arvelt.»

Ka Antero Laanela sõnul on praegu raske hinnata, kas majanduskasvu järsk aeglustumine mõjutab reklaamikäibeid. «Suvi on olnud telereklaamis traditsiooniliselt nõrgem periood.» TV 3 juulikuu reklaamikäive on olnud Laanela hinnangul siiski loodetust mõnevõrra väiksem.

TV 1 poolaasta reklaamitulemustega kursis olevad inimesed hetkel puhkavad, öeldi Postimehele telekanali reklaamiosakonnast.

Tagasi üles