Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman
Saada vihje

Telereklaam lööb uusi rekordeid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

NILS NIITRA

Reklaami kaotamine ETVst ja reklaamiseadus tõstsid jaanuaris rekordiliselt eratelekanalite reklaamimahtu: Kanal 2 reklaamikäive oli ligi neli miljonit, TV3l üle kolme miljoni ja TV1l miljon krooni.

ETV endine reklaamijuht ja TV1 vastne tegevdirektor Rait Killandi ütles Postimehele, et jaanuari müügimahud ületasid telekanali omanike ootusi. «Kõige optimistlikumad prognoosidki ei osanud seda arvata,» lausus ta. TV1 müügimahu suurusjärguks nimetas Killandi üks miljon krooni.

Killandi sõnul võiks TV1 jõuda esimese poolaastaga kasumisse. «Aga eelmise aasta lõpus tehtud investeeringud olid päris suured ja praktikas me nii ruttu plussi ei jõua.»

Killandi andmetel ei hakka omanikud esimesi kasumeid TV1st välja võtma, vaid reinvesteerivad need ettevõttesse.

Reklaamiseadus ei ole Killandi väitel TV1te seni üldse mõjutanud. «Nii ravimireklaami kui alkoholi osa on praegu väga väike. Ühtpidi võiks rääkida sellest, et reklaami müük ETVs lõpetati ära ja see raha otsib väljapääsu,» selgitas tegevdirektor.

Loodab jätkuvat edu

Kanal 2 direktor Kris Taska on ettevõtte reklaamimüügiga väga rahul. Firma jaanuarikäive on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes kolm ja pool korda suurem: kuukäibeks tuli ligi neli miljonit krooni.

«Ma arvan, et me suutsime jätta reklaamiandjale oma programmiga juba eelmisel sügisel hea mulje,» selgitas Taska edu tagamaid. «Oleme suurendanud jätkuvalt katvust ja usun, et reklaamiosakonna töögi on jätnud klientidele hea mulje. Julgen öelda, et oleme selleks aastaks võitnud enamiku suurklientide eelarvetes lõviosa.»

Kanal 2 hilisema õhtupooliku reklaamiminutite hinnad on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kolmekordistunud. «Kui ma ei eksi, on TV3 ja Kanal 2 hinnakiri praktiliselt sama, sest ka üldreiting on samal tasemel,» ütles Taska.

«Prognoosime selleks aastaks käibe rohkem kui 100-protsendilist suurenemist. Kui meie kulutused oleksid sama suured kui mullu, saaksime juba kasumit. Eesmärgiks on siiski nulli jõudmine, sest ka programmi eelarve on kolmekordistunud.»

Alkohol ja ravimid

TV3 reklaamiaja müüja aktsiaseltsi Airtime tegevdirektori Antero Laanela kinnitusel on reklaamimahtude kasv märgatav aastast aastasse.

«Kasv on võrreldes eelmise aasta jaanuariga kolmekordne,» lausus Laanela. «Kui palju sellest tuleb turu kasvult või ETV reklaamist loobumise arvelt, on võimatu arvutada. Reklaamituru maht kasvab suuresti ka seetõttu, et nüüd on lubatud nii ravimite kui ka alkoholi reklaamimine.»

TV3 reklaamiminutite hinnad on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes umbes kolmekordistunud.

TV3 reklaamilepingute eelarve maht jaanuarikuus oli Laanela sõnul prognoositud tasemel. Reklaamieetri eelarves ületas müük prognoose 10-11 protsendi võrra.

Tagasi üles