Olles esmaspäevaks lennupiirangute tõttu saatkondade abiga Madridist tagasiteel läbi Hispaania ja Prantsusmaa rännanud, tellisid Eesti Panga president Andres Lipstok ja rahandusminister Jürgen Ligi viimases hädas Eestist Frankfurti Tulika väikebussi, mille sõidukulud katab kindlustus.
Koju pääsemist oodanud Ligi ja Lipstok tellisid viimases hädas Eestist väikebussi
Eesti Panga pressiesindaja Viljar Rääsk kinnitas Postimehele, et enne Eestist väikebussi tellimise kasuks otsustamist kaaluti muid võimalusi.
«Hispaanias otsiti korduvalt bussirendi võimalusi, sama tehti ka Prantsusmaal. Kuna arusaadavatel põhjustel polnud busse võimalik saada, siis Hispaania ja Prantsusmaa osas aitasid saatkonnad,» selgitas Rääsk.
Lisaks Ligile ja Lipstokile reisisid selle bussiga ka rahandusministeeriumi ja välisministeeriumi ametnikud ning Eesti Panga töötajad.
Ta lisas, et ka Eestist polnud eelseisva NATO tippkohtumise tõttu võimalik bussi leida.
Franfurdist saadi juba ühe jutiga edasi. Rahandusministeeriumi pressiesindaja Annika Vilu täpsustas, et tegemist ei olnud tavataksoga, vaid Tulikast tellitud rendibussiga ning seega ei kujunenud hind taksomeetri alusel.
«Hind arvestatakse vastavalt rendibussi hinnakirjale ning arve peaks laekuma lähipäevil,» lisas Vilu. Tulika takso hinnakirja kohaselt maksab kuni 8-kohalise väikebussi rendi esimene tund 400 krooni ning iga järgmine tund 350 krooni.
Frankfurdist asusid Ligi ja Lipstok teele esmaspäeva pärastlõunal ning jõudsid teisipäeval enne südaööd Tallinnasse.
Pikemate sõitude puhul pakub firma ka kokkuleppehindu. Tulika esindajatelt ei õnnestunud tänase päeva jooksul kommentaari saada, kui palju selline reis maksta võiks.
«Möödunud laupäeval bussi rentimine polnud võrreldav tavaolukorraga, seega läks hästi, et buss leiti. Kindlustus on lubanud bussirendi kulud katta,» kinnitas Vilu.
Rahandusminister ise tunnistas tänasel valitsuse pressikonverentsil, et väikebuss telliti Eestist viimases hädas.
Ligi lisas, et tegemist ei olnud päris auto ega bussiga. «Tegelikult oli tegemist muidugi sellise vahepealse sõidukiga, mis ei olnud mõeldud nii suure seltskonna ega nii pika reisi jaoks. Ei maksa kade olla.»
«Kokkuvõttes maksab selle ikkagi kindlustus, see oli hädalahendus, siin ei olnud meil tegelikult valikuid,» tunnistas Ligi.