Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

Auto tehnilise passi ennistamine teeb nõutuks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ENNO POLDRE,

Fordi Keskuse PR-nõunik

Autoomanikel on tihti tekkinud probleeme auto registreerimisel, sest nad ei tunne kõiki nüansse. Pealegi on vastavat korda tihti muudetud. Allpool lähemalt ühest juhtumist koos kommentaariga.

Oletame, et juhtus see, mida tegelikult teie autoga juhtuda ei tohiks. Leiate auto valevõtmega avatuna ning kogemata sinna jäänud dokumentideta. Muud paberid saate suurema või väiksema vaevaga korda, auto tehnilise passi ennistamisel puutute aga kokku kummastava asjakorraldusega.

Juhtus, et sõitsite tuttavalt laenatud või juba ostetud ja arvelt maha võetud, kuid autoregistrikeskuses vormistamata autoga. Pärast autoretsija visiiti jäi teile alles sõiduki registreerimistunnistuse A-osa. Sellele on dubleeritud kogu info ning märgitud ka arvelt mahavõtmine.

Pool tuhat krooni tuulde

Nüüd ootab teid üllatus. Kaheosalise tehnilise passi välja mõelnud ametnik on jätnud oma mõttetöö tulemuse saladuseks naaberkabineti ametniku ees. Viimane pole kuulnudki, et dokumendi pooled on identse informatsiooniga. Ta tõlgendab seadusepügalat karmilt: auto tuleb uuesti auto endise omaniku nimele arvele võtta.

Omanikuvahetus kokku läheb teostajale maksma umbes pool tuhat krooni. Ühtlasi vahetatakse välja auto registreerimisnumbrid, sest dokumendivaras võib tulla ka autonumbreid näppama.

Mõneti kummaline on ka asjaolu, et politseiuurija poolt välja antud nn sissemurdmistõend läheb arvesse küll passi ja juhiloa vahetusel, kuid mitte autodokumentatsiooni vormistamisel.

Eelolevaks aastaks ennustatakse nö varjatud maksukoormuse kasvuks 700-800 krooni. Usun, et hea tahtmise korral õnnestub ametnikearmeel see number kahekordistada.

Kommentaarid
Tagasi üles