Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Mupo tahab Tallinna liikluskorralduse üle rohkem võimu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Munitsipaalpolitsei töötaja Egon Tintse otsib valesti pargitud autosid. Ühtegi hoiatustrahvi pole mupo patustanutele tänavu veel teinud.
Munitsipaalpolitsei töötaja Egon Tintse otsib valesti pargitud autosid. Ühtegi hoiatustrahvi pole mupo patustanutele tänavu veel teinud. Foto: Mihkel Maripuu

Hoiatustrahvid valesti parkimise eest on juba mupo hallata, järgmisest aastast tahab linnapolitsei enda kätte saada ka järelevalve tasulise parkimise üle.



Hoiatustrahvide tegemine linnas valesti parkimise eest läks mupo kätte aasta algusest. Mullu tegeles sellega transpordiamet, tuues linnakassasse 1,4 miljonit krooni. Tänavu ei ole mupo teinud ühtegi hoiatus­trahvi ning sissetulek on null.



Mupo juht Kaimo Järvik ütles, et amet ei ole veel jõudnud selles vallas korralikult pihta hakata. Praegu tehakse ettevalmistusi ning mingi aja pärast tulevad kindlasti ka trahvid.



Ühisteenused lõpetab


Tallinna tasulisel parkimisalal korraldab praegu järelevalvet Ühisteenused, kuid firma leping linnaga lõpeb järgmise aasta märtsis. Kas siis võtab samad ülesanded üle mupo, ei osanud Järvik veel öelda. Otsuse langetab linnavalitsus.



«Vastav üksus mupos aga on ja kui meie saame seda teenust kasumlikumalt osutada, siis linn nii tõenäoliselt ka otsustab,» selgitas Järvik. «Kui praegu kontrollime linnas parkimist ja teisaldame keelualale pargitud autosid, siis on ju loomulik, et teeksime ka tasulisel parkimisalal järelevalvet.»



Tallinna abilinnapea Taavi Aas ütles, et Ühisteenustelt peaks mupo tegevuse üle võtma küll, aga eelnevalt on vaja veel natuke kodutööd teha.



Linna kogu liikluskorralduse mupo kätte mineku kohta ei osanud Järvik midagi öelda, kuna ta ei olevate sellest sõnagi kuulnud. Transpordiametis niisugused jutud aga käivad.



Ka transpordiameti juhataja Andres Harjo kinnitas, et liiklusküsimuste üleminek mupo kätte on linnavalitsuse otsustada. Samas püüab amet omalt poolt avada linnajuhtidele kogu selle temaatika sisu.



«Kui järelevalveamet (mupo – toim) hakkab Tallinnas ka liiklust korraldama, siis võrduks see samaga, kui riigi politsei korraldaks Eesti maanteedel liiklust,» mainis Harjo.


Parkimine on käest ära



Tallinna liiklusteenistuse juht Mati Songisepp tõdes, et liikluskorraldusega peaks ka edaspidi Tallinnas tegelema transpordiamet. Veelgi parem oleks luua omaette liiklusamet, mille alla kuuluks ka teede ja tänavate ehitus ning remont.



Parkimistasude kontrolli võiks mupo Songisepa sõnul enda kätte võtta, kui nad sellega hakkama saavad. Samas lisas ta, et linnas on parkimine viimasel ajal täiesti käest ära läinud. «Kui mullu hakkas transpordiamet hoiatustrahve tegema, saime parkimises korra juba päris hästi majja,» ütles Songisepp.  



Mupole on juba läinud ka järelevalve taksonduse üle Tallinnas, kuid linna taksokomisjoni mõnede liikmete väitel ei ole linnapolitsei oma ülesannetega selles vallas vajalikul tasemel hakkama saanud. Näiteks sõidavad paljud taksod, kellele komisjon ei ole luba andnud, linnas rahulikult ringi.

Tagasi üles