Riigikogus menetletavasse liiklusseadusse lisati muudatus, mis lubab jalgratturil sõita sõiduteel ka siis, kui paralleelselt on olemas jalgrattatee.
Ettepanek lubab jalgratturi sõiduteele kihutama
Riigikogu katkestas täna seaduse teise lugemise, et anda 27. aprillini lisaaega sellele muudatusettepanekute esitamiseks.
Eelnõu menetlust juhtiv majanduskomisjon toetas ettepanekut lubada ratturitel sõiduteel sõita ka siis, kui on olemas jalgrattarada või jalgrattatee. «See muudatus loodetavasti rõõmustab kõiki rattaspordiharrastajaid, kes jalgrattarajal või jalgrattateel ei saa arendada piisavalt suurt kiirust ja keda seal liikuvad isikud võivad segada,» põhjendas riigikogu liige Margus Lepik.
Teiste hulgas toetas komisjon ka riigikogu liikme Silver Meikari ettepanekut lubada koos lastega ka neid saatvatel vanematel jalgrattaga kõnniteel sõita. Seaduseelnõu nägi ette võimaluse sõita jalgrattaga kõnniteel kuni 13-aastastel isikutel, ettepanek lubab seda teha ka lapse kahel saatjal.
«Kui sa lähed oma lapsega sõitma, siis ei ole ju mõeldav, et laps sõidab kõnniteel ja sina sõiduteel. Teame ju väga hästi, et vahepeal sõidutee ja kõnnitee kulgevad ka üksteisest eemal,» põhjendas Meikar muudatuse vajadust.
Lapse rattatooliga kõnniteele
Teiseks lubatakse sõita kõnniteel ka väikelast rattatoolis sõidutaval jalgratturil. «Pannes 2-3-aastase lapse oma ratta taha olevasse rattatooli, siis esiteks, läheb ratas sõites tasakaalust välja ja see on kõrgendatud riskiallikas,» selgitas vajadust Silver Meikar. Teiseks ei ole tema sõnul Eesti liikluskultuur piisavalt hea, et lapsevanemad julgeks sellise rattaga oma väikest last sõiduteel vedada.
Majanduskomisjonile laekus liiklusseaduse eelnõu menetluse käigus kokku 123 muudatusettepanekut ning tehti väga palju soovitusi ja pöördumisi mitmetelt huvigruppidelt, seetõttu tehti ettepanek anda seaduse parandamiseks veel aega.
Valitsuse algatatud liiklusseaduse eelnõu ühendab seni kehtiva liiklusseaduse ja valitsuse määrusega kehtestatud «Liikluseeskirja», mis põhiseaduse kohaselt peab olema reguleeritud seaduse tasandil. Uus seadus kaotab juhi kohustuse kanda kaasas juhiluba, registreerimistunnistust ja liikluskindlustuspoliisi ning nende olemasolu peab politsei kontrollima registrite põhjal.