Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Uuring: õppeedukus hakkab langema 12-aastaselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Elmo Riig / Sakala

Murelaste «murdumine» kehvema õppeedukuse suunas algab 12-aastaselt ja süveneb järgmistel eluaastatel.


Tervelt kahel kolmandikul põhikooli probleemsetest õpilastest läks algkoolis paremini kui praegusel hetkel, selgub avatud ühiskonna instituudi täna esitletud probleemsete põhikooliõpilaste küsitlusest.

Kui 11-aastaste õpilaste seas jaguneti pooleks küsimuses, kas õppimine läks algklassides paremini või mitte, siis vanemate õpilaste numbrid näitavad vanemaks saamisega kaasnevat hinnete halvenemist.

Kaks kolmandikku 12-aastastest, kolm neljandikku 13-aastastest ning 70 protsenti 14-aastastest ja vanematest vastanutest väitsid, et nad õppisid algklassides paremini kui küsitlusele vastamise ajal.

Avatud Eesti Instituudi sotsioloogi Iris Pettai sõnul võib siin märgata selget «allakäigutrepi» sündroomi.

«Kui korra on hakanud halvemini minema, siis pidurdada on raske. Järelikult, et õpilaste abistamisel edukas olla, tuleb alustada tugisüsteemide rakendamisega võimalikult vara, kui õppeedukuse languse tendentsid on algusjärgus,» lisas ta.

Eesti koolidest valitud 150 õpiraskusega lapse küsitluse korraldas Eesti Avatud Ühiskonna Instituut selle aasta jaanuaris-veebruaris.

Õpiraskustega lapsed on valitud kuuest Eesti piirkonnast (Tallinnast ning Harjumaalt, Ida-Virumaalt, Pärnumaalt, Võru- ja Põlvamaalt). Küsitlust aitasid teha 50 sotsiaalpedagoogi, psühholoogi jt, kes on õpiraskustega laste tugiisikud.

Tagasi üles