Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072

Uute ooteplatvormidega ei avane enam kõik elektrirongi uksed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Sandra Maasalu
Copy
Elektrirong Balti jaamas
Elektrirong Balti jaamas Foto: Liis Treimann

Alates homsest on AS Elektriraudtee opereeritavatel liinidel kasutusel nii kõrged kui madalad ooteplatvormid, mistõttu reisijal tuleb jälgida, milline uks parajasti avaneb.

Reisijatel palutakse olla tähelepanelikum vältimaks võimalikke arusaamatusi, sest uute platvormide kasutuselevõtuga muutub reisijatele senine harjumuspärane rongi sisenemine ja väljumine. Kui enne avanesid ooteplatvormile kõik rongi uksed, siis nüüd avanevad vaid need uksed, mis on ümber ehitatud vastava peatuse platvormile, olles siis kas väljapääs madalale või kõrgele ooteplatvormile.

Uued kaasaegseks renoveeritud reisiplatvormid asuvad Riisperes ja Klooga jaamas ning
Jaanika, Laitse, Kulna, Niitvälja, Klooga-Ranna, Klooga-Aedlinna, Põllküla ja Laoküla peatuskohas.

«See tähendab, et kui Paldiski rong peatub näiteks Klooga-aedlinnas, kus on tänaseks valminud madal ooteplatvorm, siis avanevad selles rongis vaid madalale ooteplatvormile mõeldud uksed,» selgitas uut olukorda Elektriraudtee AS avalike suhete juht Norbert Kaareste. Tema sõnul ei tohiks reisijal väga suuri raskusi peatusele vastava ukse ülesleidmisega olla, kuna kõik elektrirongid on varustatud infoviidetega, mis asuvad nii rongi salongis kui ka välisustel. «Elektriraudtee palub kõigil oma reisijail olla antud üleminekuperioodil tähelepanelik ning võimalusel liikuda juba enne oodatud peatuse saabumist vastava ukseni,» sõnas Kaareste.

Ooteplatvormide ümberehitused kõrgetelt madalateks toimuvad silmas pidades aastat 2013, mil Eestisse saabuvad uued, madalapõhjalised reisijarongid, mis soetatakse Euroopa Liidu struktuurfondide toel.

Kaareste sõnul peaks aga hoolimata võimalikest ebamugavustest kõiki reisijaid innustama mõte, et peagi on ooteplatvormid uuendatud ning edaspidi on rongile ligipääs viidud vastavusse euroopalike arusaamadega reisijamugavusest.

Kogu info toimuvatest ümberkorraldustest rongi sisenemistes ja väljumistes on reisijatele olemas kõikides rongides ja rongipeatustes. Rongid on varustatud nii audioteavitustega kui ka infokleebistega. Audioteavitused jagavad reisijatele infot, kas parasjagu saabuv platvorm on kõrge või madal. Infokleebised juhatavad aga reisijaid selgete viidetega õige väljapääsu suunas.

Elektriraudtee vabandab oma reisijate ees kõigi võimalike ebamugavuste pärast ning tuletab meelde, et reisijainfo jagamiseks on kasutusel nii ettevõtte koduleht kui ka infotelefon 1447.

Euroopa Liidu tõukefondide kaasfinantseerimisel ehitatakse esimese etapina ümber Tallinn-Paldiski ja Keila-Riisipere suunal asuvad 17 reisiveoplatvormid, teatas Eesti Raudtee.

Töid teostab Soome firma Niska&Nyyssönen OY ja KMG Inseneriehituse AS. Vastavalt riigihanke tulemusele maksab 17 platvormi ümber ehitamine 26,3 miljonit krooni. Tööd algasid möödunud aasta augusti keskel ja peavad valmima tänavu augustiks.

Projektidega «Reisijate turvalisuse tagamine reisirongide piirkonnas» ja «Reisiplatvormide üleviimine eurokõrgusele» rekonstrueeritakse kõik platvormid elektrirongide peatuskohtades ja Tallinn-Tartu raudteeliinile jäävad platvormid. Mõlema projekti raames ehitatakse umber kokku sadakond Eesti Raudtee infrastruktuuril paiknevat reisijateveo platvormi. 57 neist asuvad Elektriraudtee tööpiirkonnas.

Ümberehituste käigus ehitatakse ooteplatvormid madalamaks, et nad vastaksid
uuele eurostandardile, mis on vajalik seoses uute reisirongide kasutuselevõtuga. Uued elektrirongid saabuvad Eestisse aastatel 2012-2013 ning diiselrongid 2013-2014.

Ümberehitustöid rahastatakse 94 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalfondist, TEN-T fondist ja Ühtekuuluvusfondist. Reisiveoplatvormi ümberehitamise eeldatav maksumus on 262 miljonit krooni.

Eesti Raudtee infrastruktuuril asuvate reisijate ooteplatvormide ümberehitamise projekt peaks praeguste kavade kohaselt valmima 2011. aasta lõpuks.


Tagasi üles