Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

Mis juhtus täna hommikul lennuväljal ja Ülemistel?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Ninapidi järvejääs lennuk
Ninapidi järvejääs lennuk Foto: Toomas Huik

Eksperdid alles selgitavad välja, mispärast Helsingist saabunud Poola transpordilennuk Ülemiste järvejääle maandus, sest uurijad panevad alles praegu lennujuhtimistorni videote ja meeskonnaliikmete ütluste põhjal juhtunust pilti kokku.

Mispärast lennuõnnetus toimus, võib majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kriisireguleerimise osakonna peaspetsialisti Jens Haugi sõnul ainult oletada. «Esialgne põhjus on alati äärmiselt spekulatiivne. Me teame, et lennukil oli vasaku mootori rike, see on kõik. Me ei oska selle rikke põhjuseid nimetada. Teame, et probleemid algasid juba lähenemisel ning lennuk kaldus kursist vasakule, mis viitab just vasaku mootori rikkele. Maandumisel proovis meeskond minna teisele ringile ning teatud hetkel otsustas siiski hädamaandumise kasuks,» kirjeldas Haug.

Tallinna lennujaamale lähenemisel oli Helsingist saabunud transpordilennukil lennujuhiga side olemas. «Pärast seda, kui tema kurssi oli korduvalt korrigeeritud vasakule ärakaldumise tõttu, teatas piloot, et tegemist on mootoririkkega, täpsustamata, kumma mootori rikkega,» sõnas Haug.

Lennuliiklusteeninduse Asi juhatuse esimees Tanel Rautits lisas, et vahejuhtumi ajal kadus lennutornil meeskonnaga side. «Lõpuks torniga enam sidet ei olnud. Probleemid lennukiga olid visuaalselt näha ning hädaolukord kuulutati välja enne seda, kui lennuk maha kukkus. Sidesse piloot aga enam ei tulnud,» sõnas Rautits. Seega otsuse hädamaandumiseks võttis vastu piloot. 

Ühtegi tulejälge vrakil pole. Kas probleeme oli ka telikutega, on raske öelda: «Üks neist asub jää all ja vasakpoolne on murdunud vasakule ära,» märkis Haug, lisades, et informatsiooni telikute rikke kohta enne jääga kokkupõrget ekspertidel pole.

«Kui tunnistajad nägid lennukit minemas teisele ringile, olid telikud sisse võetud, kuid lennujuhtimise andmetel olid nad lähenemisel korduvalt välja lastud. See, et telikud võetakse sisse teisele ringile minnes, on tavaline protseduur,» lisas Haug.

Lennuk oli tehniliselt korras, kuid tema vanust pole veel teada. «Mitu kohvritäit märgi dokumente tahavad läbi töötamist, ma ei ole neid suutnud veel üksteise küljest lahti koorida,» jäi Haug vastuse võlgu.

Ametlikud teatised lennuõnnetuse uurimise kohta lähevad täna õhtul välja operaatorriigile Poolale, lennuki tootjariigile Ukrainale ning ilmselt kaasatakse ka Venemaa kui mootori tootja.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi andmetel olid meeskonnaliikmed Poola kodanikud.

Tagasi üles