Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Tallinn korraldab kesklinna kiirusepiirangu asjus rahvaküsitluse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Kiirusepiirangu vastased väidavad, et piirkiiruse alandamine põhjustab liiklusummikuid.
Kiirusepiirangu vastased väidavad, et piirkiiruse alandamine põhjustab liiklusummikuid. Foto: Mihkel Maripuu

Linn korraldab 3.-9. maini rahvaküsitluse, kus kõik Tallinna elanikud võivad öelda oma arvamuse selle kohta, kas alandada kesklinnas piirkiirust praeguselt 50 km/h kiirusele 40 km/h.


Inseneribüroo Stratum ja Tallinna Tehnikaülikooli teadurite mullusest uuringust selgus, et liikluskiiruse alandamine kesklinnas 10 km/h võrra suurendaks liiklusohutust ning liiklusõnnetustes hukkunud jalakäijate arv väheneks viiendiku võrra, kirjutas linnavalitsuse ajaleht Pealinn. Kiirusel 50 km/h on jalakäija tõenäosus ellu jääda 30 protsenti, kui aga kiirus on 40 km/h, on tõenäosus surma saada vaid 50 protsenti.

«Küsitlusega tahame teada saada linnaelanike tegelikku arvamust ja seetõttu on eelnõu kohaselt küsitlusel vaid kaks vastusevarianti - ei või jaa. Linnavalitsus langetab oma seisukoha 17. märtsil, lõpliku otsuse küsimuse sõnastuse ja aja kohta teeb linnavolikogu,» selgitas linnakantselei õigusloome ja eelnõude osakonna halduskorralduse büroo peaspetsialist Heiki Soome.

Esialgse kava järgi saavad linlased 3.-9. maini oma arvamust avaldada kõigi linnaosade kaubanduskeskustes ja ka elektrooniliselt.

Kiirusepiirangu idee autor, endine Kesklinna vanem ja praegune linnapea nõunik Marek Jürgenson usub, et inimesed, kes muretsevad elukeskkonna pärast, toetavad seda mõtet.

«Rahvusvaheline kogemus näitab, et kõige kiirem ja odavam viis liiklusõnnetuste, müra ja kütusekulu vähendamiseks ning linnakeskkonna parandamiseks ongi alandada linnaliikluse piirkiirust,» kinnitas keskkonnaaktivist Mari Jüssi.

«Kiiruspiirangud 30 ja 40 km/h on üldlevinud paljudes suurtes ja väikestes Euroopa linnades. Jalakäija hukkumise risk on liiklusõnnetuse korral ju otseses sõltuvuses sõidukiirusest. Segadust tekitavad müüdid, justkui tekitaks piirkiiruse alandamine rohkem ummikuid ja suurendaks õhusaastet,» lisas ta.

Paljud Euroopa linnad, sealhulgas Bern, Oslo, Stockholm, Kopenhaagen ning Helsingi ja peaaegu kõik teised Soome linnad on viimasel kümnendil linnaliiklust rahustanud ning langetanud oma linnas keskmist piirkiirust, et säästa inimelusid ja vähendada liiklusvooge ja saastet.

Tagasi üles