Kirjade järgi on Seeherr sihtasutuse juhataja asetäitja, aga ülemuseks olek talle ei meeldi. «Siin oleme kõik võrdsed,» ütleb ta.
Seeherri sõnul tähendab elu külakogukonnas seda, et igaüks tunnetab oma vajalikkust, leiab oma koha. «Nad teevad, mida oskavad ja soovivad, ning ka vastutavad selle eest,» iseloomustab ta külaelanike tegevust.
Seeherr võrdleb külakogukonda elusa organismiga, milles igal elundil – olgu süda, aju, maks või kops – on oma eluline osa täita. Ükski neist ei tuleks teisteta toime.
Külas on sotsiaalse käitumise õpetus seotud praktilise tööga põllul, laudas, aias ja töökodades, muidugi õppinud meistrite käe all. See ei tähenda, et inimesi sunnitakse tööle – lihtsalt loomu sunnil tahavad nad ise kogukonnale kasulikud olla.
«Meie inimese jaoks on karistus, kui öeldakse, et täna sa tööle ei lähe, vaid istud oma toas ja puhkad,» täiendab Timmermann.
Seeherr tunnistab, et külaelanikud teda ei kurna, vaid annavad koguni jõudu juurde.
«See on fantastiline valgushetk, kui oskad näha, kuidas inimene on pühendunud oma tööle. Kuidas tema puude taga ilmneb isiksus, otsekui päike paistaks pilvest läbi,» räägib ta õhinal külaelanike avanemisjuhtudest.
Näiteks pakub tegelemine loomadega või töö küünlakojas rahu ka kõige närvilisematele elanikele.
Tulek tundmatusse
Kaheksateist aastat tagasi tuli noor sakslanna Pahklasse Camphilli küla rajama. Kuigi Tallinnast asub see paik vähem kui 40 kilomeetri kaugusel, võib julgelt öelda, et ta tuli pärapõrgusse – Raplamaa põhjanurka metsade rüppe, pealegi ajal, mil Nõukogude väed olid riigis ja riik isegi püsis vaevu jalul.