2. Oponendid rõhuvad ühiskonnas kokkulepitud normidele ja väärtustele.
Oponendid leiavad, et riigi seadused peegeldavad inimesi. Samuti väidavad nad, et muudatuste sisseviimine seadusesse on hädavajalik kujundamaks ühiskonna väärtuseid ja hoiakuid. Kumba pidi siis ikkagi on? Juhul, kui ühiskond aktsepteerib kehalist väärkohtlemist, siis seaduse muutmisega seda probleemi lahendada ei ole võimalik. Muutuma peaks ühiskond ja selles kehtivad arusaamad ja traditsioonid. Juhul, kui ühiskond siiski ei tunnusta füüsilist väärkohtlemist, on meil piisav õiguslik regulatsioon, nagu viidatud esimese argumendi vastuväidetes, et neid väärtuseid kajastada.
3. Oponendid leiavad, et karistamine on lapsele kahjulik.
Oponentide viidatud uuringutest ei selgu, millist vägivalda on uuritud lapsed kogenud. Nõustume, et laste süstemaatiline peksmine on kindlasti tegur, mis mõjutab nende tulevikku, kuid seda ei saa välistada lastekaitse seadusesse ühe lause lisamisega. Lause lisamine ei muuda inimeste käitumist, kes juba praegu seadusest üle astudes lapsi kuritarvitavad.
Füüsiline karistamine ei tekita hilisemaid traumasid. Näiteks Eestis on ilmselt kõiki lapsepõlves tutistatud, kuid vaid murdosa ühiskonnast on agressiivne.
Oleme seisukohal, et laste teatav kehaline distsiplineerimine on laste kasvatamise juures oluline. Rootsi, kus juba päris kaua kehtib seadus, mis keelab laste täieliku kehalise karistamise, ei ole sugugi 100 protsenti rahul oma kehtiva süsteemiga ja leiab selles ka vigu.
Lapse arengu juures on oluline, et laps mõistaks vahet heal ja halval ning samuti, et lapsel tekiks austus oma vanematesse. Lapsel esineb arengufaas, kus ta ei pruugi olla veel nii arenenud, et mõistaks vanema selgitusi. Tihti on vajalikud ka välised stiimulid - karistus või kiitus.
Seega toetame hetkel kehtivaid seadusi ja ei näe vajadust teha muudatusi, millel ei ole mingit positiivset mõju!