Vähemalt pooled ujuvkaid on juba valmis ning Tallinna Vanasadama endise C-terminali hoones käivad täie hooga ümberehitustööd. See tähendab, et juba mai algul saavad esimesed jahid ja kaatrid Admiraliteedi basseinis ankrusse heita.
Mais alustab Admiraliteedi basseinis tööd jahisadam
Kui Nordic Jet Line oma katamaraanidega Tallinna ja Helsingi vahet sõitmise lõpetas, jäi Admiraliteedi bassein ning selle juurde kuuluv C-terminal sisuliselt tühjaks. Ainult suvistel merepäevadel keeb seal elu.
Nii hakkaski Tallinna Sadama juhtide peas idanema mõte, et Admiraliteedi basseini võiks muuta jahisadamaks, kuna kaikohti Tallinnas ja selle ümbruses nagunii napib. Tegelikult oli meestel niisugune idee varemgi, aga kiirlaevade liiklus ning koos sellega tekkivad lained ei võimaldanud ujuvkaisid paika panna.
Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil ütles, asjad arenesid omasoodu ning eelmise aasta lõpus olid kõik jahisadama loomise paberid koos ning ka rahaline pool mitu korda läbi rehkendatud. Sadama nõukogu kiitis plaanid heaks ning nii võisidki sadama rajamise tööd pihta hakata. Kokku läheb see ettevõtmine maksma seitse miljonit krooni.
21. mail toimub uue jahisadama pidulik avamine, kuid juba mai algul võivad jahid ja kaatrid kohale tulla, sest selleks ajaks peaks sadam klientide vastuvõtuks tehniliselt valmis olema.
Admiraliteedi basseini tuleb ujuvkaide äärde kokku 64 jahi- ja kaatrikohta. Peale selle saavad suuremad alused silduda olemasolevate kaide ääres. Eesti firma Top Marine on juba umbes pooled ujuvkaid valmis ehitanud ning saab ka ülejäänutega õigeks ajaks ühele poole.
«Peale kaide paneme paika ka slipi, midamööda saavad jahi- ja kaatriomanikud oma alused vajadusel kaldale tõsta või vette lasta,» selgitas Kiil. «Sadama tarbeks rajame ka väikese kütusetankla.»
Kiil rõhutas, et uues jahisadamas on tagatud kõik mereohutusnõuded. Sadamakapteniga oli eelnevalt põhjalikult arutatud, kuidas väikesed alused saaksid ohutult suurte reisiparv- ning kruiisilaevade vahel liikuda.
Kuna viimasel ajal on enamus katamaraane oma liiklemise Tallinna ja Helsingi vahel lõpetanud, siis on ka väljumiste sagedus vähenenud. See tähendab, et jahtidele jääb rohkem aega Admiraliteedi basseini sisenemiseks või sealt väljumiseks. Peale selle rakendatakse ka punaste ja roheliste tulede süsteemi, et ohutus oleks täielikult tagatud.
Endise C-terminali hoone esimesele korrusele on kavandatud ala, kus saavad oma aia- ja põllusaadusi müüja kohalikud tootjad, aga ka kalurid. Kiili sõnul tekkis niisugune mõte just seetõttu, et kohalikel tootjatel napib müügikohti, suurtes kaubanduskettides ei pääse nad löögile.
Hoone teisele korrusele rajatakse ruumid, kus jahtide ja kaatritega merelt tulnud inimesed saavad saunas käia, oma riideid pesta ja kuivatada, sadamakaptenilt nõu küsida või lihtsalt omavahel suhelda. Saunaruumide suurtest akendest avaneb kena vaade nii merele kui vanalinnale. Hoonesse kujundatakse ka suur terrass, kus saab nautida päikest ja vaadet Admiraliteedi basseinile.
Hindadest rääkides ütles Kiil, et kuigi Tallinna Sadam rajab Tallinna kesklinna eksklusiivse jahisadama, siis hinnad ei hakka seal olema teistest pealinna ja selle ümbruse samasugustest sadamatest kõrgemad.