Tallinna linnavalitsus hoiatab, et päevaste plusskraadide ning öiste miinuste vaheldumine toob kaasa teekatete kiire lagunemise, mis kestab niikaua, kuni õhutemperatuur püsib nullkraadi lähistel.
Kevadised löökaugud annavad endast juba märku
Tallinna lepingupartner Tallinna Teede AS lapib juba praegu talvise parandusseguga ohtlikumaid löökauke. Iga päev töötab kolm brigaadi ja parandustöid tehakse ööpäevringselt.
Kevadiste remonditöödega seoses palub linnavalitsus kõigilt inimestelt mõistvat suhtumist, kuna öises linnas on väljas tavapärasest rohkem teeremondimasinaid, esineb liikluse ümbersuunamisi ja paratamatult kaasneb töödega ka teatav müra, mis võib ajutiselt häirida öörahu.
Tallinna abilinnapea Deniss Boroditš ütles, et tänavate ja teede jooksvale remondile on tänavuses linnaeelarves ette nähtud 55 miljonit krooni. Ta rõhutas, et lume väljaveole kuluv raha seda summat ei vähenda.
Praegu püütakse tänavatel lappida kõige suuremaid auke ja teha hädapäraseid tõid, sest talvine asfaltsegu maksab suvisest kordades rohke.
Ulatuslikumaid lappimisi on mõistlik tegema hakata alles siis, kui keskmine õhutemperatuur on pidevalt ülevalpool viit kraadi ning asfalditehased on tööd alustanud. Tõenäoliselt juhtub see aprilli teises pooles. Siis saab sama raha eest parandada oluliselt rohkem teekatteid kui praegu.
Boroditš mainis, et löökauke tuleb igal kevadel ette igal pool Tallinnas. Kõige enam kannatavad vanema kattega tänavad ja teed. Eriti hulle kohti ei osanud ta nimetada.
«Käesoleval aastal on olnud väga pikk külmaperiood, mistõttu teedealused pinnasekihid on külmunud kuni kahe meetri sügavuselt,» selgitas Boroditš. «Kevadiste asfalteerimistöödega alustamine sõltub eelkõige teede sulamisest. Vaatamata sellele oleme seadnud eesmärgi püsida asfalteerimistöödega varasemate aastate graafikus ja lõpetada suurema liiklusega tänavatel löökaukude remondi 15. maiks.»
Linnavalitsus hoiatab autojuhte, et veelompidest läbisõitmisel tuleb arvestada ohuga, et lombi põhjas võib asuda löökauk. Ohtlikud on ka teepeenrad, mis on muutunud pehmeks ja millele sõitmine võib kõrgema asfaldiääre tõttu põhjustada liikluskahju või halvemal juhul isegi sõiduki juhitavuse kaotamise.