Tallinnas laupäeval algav keelefoorum toob kogemusi vahetama poolsada õpetajat venekeelsetest koolidest ning neid eesti keele õppimisel abistavad mentorid.
Vene koolide õpetajad jagavad keeleõppekogemust
Avatud Eesti Fondi, Briti Nõukogu ning integratsiooni ja migratsiooni sihtasutuse pilootprojekt on võimaldanud vene emakeelega õpetajatel juba poole aasta vältel isikliku mentori toel eesti keelt harjutada. Õppimine käib nii kohvikus, skype'is kui ka suusarajal, teatas Avatud Eesti Fond.
Projekti koordinaatori Jelena Katsuba sõnul on mentorlus kui õppeviis näidanud häid tulemusi. Katsuba selgitas, et kui paljud keeleõppijad tulid projekti rasketest grammatikatundidest kaasa saadud hirmudega, siis vahetu suhtlemine mentoriga on aidanud barjääridest vabaneda ja õpetanud igapäevastes keelesituatsioonides toime tulema. Samuti on koostöö käigus tekkinud rohkelt uusi tutvusi ja sõprussuhteid.
Kahepäevasel keelefoorumil jagavad õpetajad ja mentorid omavahel nii nõuandeid kui ka õppetunde ning arutlevad keeleõppimise motivatsiooni, hirmude ja kakskeelse identiteedi teemadel. Järgmine sarnane kokkusaamine toimub juunis, osalejate koostöö kestab käesoleva aasta sügiseni.
Euroopa sotsiaalfondi vahenditest rahastatav individuaalse eesti keele õppe pilootprojekt algatati eesmärgiga pakkuda alternatiivi tavapärastele keelekursustele, võimaldades venekeelsete koolide õpetajatel parandada oma eesti keele oskust vastavalt isiklikele vajadustele ja võimalustele.
Ühtlasi valmistab algatus vene õpetajaid ette üleminekuks kakskeelsele gümnaasiumiharidusele, mille osana tuleb 2011./2012. õppeaastal pakkuda 60 protsenti venekeelsete koolide õppeainetest eesti keeles