Poole aasta eest BBC peadirektori toolile asunud Tony Hall rääkis teisipäeval oma avalikus kõnes «Kuhu edasi?» esmakordselt oma ametiaja jooksul Briti rahvusringhäälingu tulevikuvisioonidest – järgmise kümne aastaga loodetakse jõuda publikule lähemale ning sellel teel on abiks digivõimalused.
BBC sihib Youtube’i põlvkonda
«BBC-l peab tulevikus olema oma publikuga oluliselt lähedasem suhe,» rõhutas Hall BBC Radio Thatre’i stuudios peetud kõnes. «Me peame publikut kohtlema kui omanikke, mitte kui lihtsalt litsentsitasu maksjaid. Inimesed ei peaks ütlema lihtsalt BBC, vaid minu BBC või meie BBC.»
Hall visandas pildi BBC peakanalite tulevikust, märkides, et BBC 1 draama ja meelelahutuse eelarvet kasvatatakse oluliselt ning kvaliteetne ja hariv programm püsib peakanali prioriteedina. BBC 2 ülesandeks jääb ka edaspidi olla laiapõhjaline ja populaarne ning leida uusi hittsaated eri žanrites. BBC 4 peab Halli sõnul tagasi pöörduma oma algupärase rolli juurde, olema tugevama identiteediga kultuuri- ja ideedekanal.
Hall tõi olulisena välja ka vajaduse tõsta uuele tasemele BBC uuriv ajakirjandus ning teenida uuesti publiku usaldus, näidates intelligentsust ja julgust oluliste teemade käsitlemisel.
Samuti märkis Hall, et vaja on uuendada BBC muusikaprogrammi ja luua selle käigus bränd, mis oleks võrreldav BBC Newsi ja BBC Sportiga. Uuenduse ühe osana tõi Hall välja BBC muusikaauhindade loomise. «Me peame jõudma Youtube’i generatsioonini,» rõhutas Hall.
Suur osa Halli tulevikuvisioonidest on seotud veebirakenduste ühtlustamise ja järelvaatamise võimalustega. Veebiküljest bbc.com peab Halli kinnitusel saama mitmekülgne digiteenus. Praegugi toimivast saadete järelvaatamise rakendusest iPlayer arendatakse tulevikus välja isikustatud programmi koostamist võimaldav veebiteenus, mis lubab saateid vaadata ja kuulata igal ajal ning ka nutitelefonides ja tahvelarvutites.
Praegu on suur osa saadetest iPlayeris üleval vaid nädal aega, järelvaatamise aega plaanitakse pikendada 30 päevani. Ühe olulisema uuendusena plaanitakse BBC litsentsitasu maksjatele avada võimalus vaadata saateid juba enne, kui need tele-eetrisse jõuavad.
Lisaks plaanitakse avada teenus BBC Store, mis laseb Suurbritannia elanikel osta ja alla tõmmata korporatsiooni saateid. Initsiatiivi Open Minds kaudu hakatakse publikule pakkuma hoolikalt valitud kollektsioone raadioprogrammide kõrghetkedest. Uus digitaalne muusikaprogramm Playlister laseb kuulajatel valida ning tulevikus kuulamiseks märgistada iga eetris kuuldud muusikapala. Raadiokuulajad saavad hoida kogu oma muusikat ühes kohas ning kuulata seda hiljem erinevate seadmete kaudu.
Ka rõhutas Hall BBC ambitsiooni kahekordistada 2022. aastaks oma ülemaailmne veebivaatajaskond. Praegu kasutab BBC veebiteenuseid iga nädal 500 miljonit inimest, kasvu saavutamiseks plaanib BBC toota rohkem regionaalset sisu.
Siiski ei ole kogu BBC tulevik vaid veebis. Hall rõhutas, et BBC võtab tõsiselt kohustust säilitada BBC traditsiooniliste tele- ja raadiokanalite kvaliteet ja ulatus ning nende ajakirjanduslik tase. Lähitulevikuks lubab Hall rahvusringhäälingu esimest ajanihkekanalit BBC 1+1, mis võimaldab BBC peakanali programmi vaadata tunniajase nihkega. Rahvusringhäälingu kõigil kommertskonkurentidel (sealhulgas ka populaarsed ITV ja Channel 4) on sarnased viibekanalid olemas ning need on eriti noorema vaatajaskonna seas menukad.
Hall kinnitas, et BBC kultuuriprogrammide eelarvet tõstetakse 20 protsenti, suurendatakse kontserdiülekannete mahtu ning Shakespeare’i 400. surma-aastapäevaks 2016. aastal digiteeritakse täies mahus kirjaniku töid koondav tele- ja raadioarhiiv.
«Lähenedes BBC 100. sünnipäevale 2022. aastal, peame olema palju kindlamad, jätkates missiooni, mis meile saja aasta eest anti,» kinnitas Hall. «Jätkuvalt teavitavad, harivad ja meeltlahutavad, kuid palju isiklikumal moel.»