Pro Kapitali juhatuse liikme Allan Remmelkoori sõnul on hetkel olukord selline, et ühisterminali ning Rail Balticu arengud on läinud kiiremini kui veel aasta tagasi, millega seoses arutab arendaja koostöös linna ning majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumiga terminalialaga seonduvat.
«Kuna need arutelud kätkevad ka terminali ja kaubanduskeskuse võimalikku ühendamist, juurdepääsuteid, parkimisalade paiknemist, trammi võimalikku viimist lennujaamani, siis hetkel ehitustegevuse kuupäeva öelda ei saa - enne tuleb need lahendused paika saada,» kommenteeris Remmelkoor, kelle sõnul tõotab kogu piirkonnast tulla tõeline «Tallinna värav».
Juulis ütles Remmelkoor, et keskuse prokekteerimistööde ning finantseerimisküsimuste lahendamine pankadega on lõppjärgus ning et peagi plaanitakse alustada ehitustöödega.
Linn: keskuse ehitustöid kõnelused ei takista
Tallinna peaarhitekt Endrik Mänd, kes on Ülemiste ühisterminali rajamist puudutavate koostöökohtumiste linnapoolne esindaja, ütles Postimehele, et Pro Kapitali Peterburi tee äärde rajatava kaubanduskeskuse ehitustööd pole kindlasti ootel koostöökõneluste tõttu, milles arutatakse tuleviku Rail Balticu terminali ja keskuse ühenduse võimalusi.
«Teemad, mis meil hetkel arutlusel on, koostöös majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja keskuse arendajatega, on seotud Rail Balticu terminali ehitamisega,» ütles Mänd.
Kuna planeeritav transporditerminal jääb kaubanduskeskuse vahetusse lähedusse, võib see Männi hinnangul teatud määral mõjutada keskuse ehitust, kuid detailplaneeringuga on keskuse ala paika pandud ja terminaliga ei ole keskus ilmtingimata seotud.
Sellest, et keskus ja terminal võiks ühte projekti koonduda, on töögrupis juttu olnud küll.