Jaapani kultuuris tuntakse mõistet hikikomori – see on iseäranis erakliku eluviisiga (noor) inimene, kes pahatihti oma toastki ei välju ja on ennast ühiskondlikust võrrandist taandanud. Elab enamasti oma elu virtuaalselt. Jaapanis on neid hinnanguliselt neli miljonit.
Tellijale
Triin Loide: hikikomori katkine aluspesu
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Põhjuseid on mitu, aga enamasti tuuakse esile suutmatus kohaneda Jaapani ülirange, nõudliku ja rigiidse sotsiaalse süsteemiga, mis noorte eripära ja individuaalseid vajadusi ei rahulda. Huvitav on nende juures see, et nad ei pruugigi olla puruvaesed, on teada ka miljonäridest erakuid (arvuti taga saab tegelikult imesid teha), aga nad lihtsalt ei taha enam, nad andsid alla.