Mitme meetri kõrgused lumehanged on Tallinna väiksemad tänavad poole kitsamaks muutnud, mistõttu pole taksojuhtidel enam kuskil kundesid oodata ning bussid ei mahu tänavatele ära.
Lumehanged teevad takso- ja bussijuhtide elu põrguks
«Probleem on ikka väga tõsine, taksodel ei ole enam kuskil peatuda,» kurjustas E.T.X. Takso juhataja Aare Neerut. «Kui kliendid tellivad takso kuhugi Kadriorgu või teise kitsaste tänavatega piirkonda, siis dispetšerid peavad pidevalt kauplema inimestega, et nad tuleksid lähimale ristmikule, sest keset tänavat ei ole lihtsalt võimalik peatuda.»
Ta lisas, et peaaegu kõik Kadrioru väiksemad tänavad on muutunud sisuliselt ühesuunalisteks. Kui teine auto sõidab vastu, tuleb kas leida mõni peatumise tasku või lihtsalt mitukümmend meetrit tagurdada.
«Sellised manööverdamised võtavad aga paratamatult aega ning siis on kliendid jälle pahased, et miks takso lubatud ajal kohal ei ole,» ütles Neerut. «Aga eks vahel on ka inimesed ise süüdi, sest nad vaatavad aknast välja ning hakkavad alles siis riide panema, kui takso kohal. Aga auto ei saa ju kogu liiklust tükiks ajaks tänaval kinni panna, et kundet oodata.»
Neeruti sõnul on taksojuhtide teine mure praegu ka see, et lumevallides ukerdades on paljude autode plastmassist kaitserauad kannatada saanud. Nende parandamise peab aga taksojuht ise kinni maksma. Mõned ei kavatsegi seda enne lume sulamist tegema hakata.
Rahvatakso juhatuse liige Ruslan Laanjärv kinnitas samuti, et taksodel ei ole kusagil kliente oodata. Kui paljudel tänavatel on praegu nagunii kahest rajast lumest vaba heal juhul poolteist, siis seisev takso tekitaks seal liiklusele täiendava takistuse. Ta lisas, et näiteks Lasnamäel on paljud väiksemad tänavad muutunud sisuliselt ühesuunalisteks. See on tõsine probleem.
Aga peale taksode paneb lumi Tallinnas närvid proovile ka liinibusside juhtidel. Tallinna autobussikoondise (TAK) avalike suhete juht Sirje Roht ütles, et suurte lumehangede tõttu on esimene sõidurada paljudel tänavatel ülikitsas. Kuna bussid on aga laiad, tekib pidevalt avariiohtlikke olukordi. Eriti siis, kui kõrvalrajal sõidab samasuur veok.
Peale lumevallide segavad busside liiklust ka tänavate äärde pargitud autod. «Viimastel nädalatel on liinibussidel olnud ridamisi selliseid seisakuid, kui buss ei mahu parkivatest autodest mööda ning politseil kulub heal juhul pool- või kolmveerand tundi, mõnel juhul aga isegi mitu tundi, et automanik üles leida ning sõiduk eest ära ajada,» ütles Roht. «Näiteks vabariigi aastapäeva õhtul seisid 3. liini bussid seepärast poolteist tundi. Tund aega seisis aga samal õhtul liiklus Paekaare tänaval Lasnamäe, kus ei mahtunud teineteisest mööda 58. liini bussid.»
Nõmme linnaosavanem Rainer Vakra kinnitas, et kõige enam on kitsaid tänavaid just Nõmme linnaosas ning praegu on enamus neist muutunud ühesuunalisteks. Eelmisel nädalal lasi linnaosavalitsus viimase paarikümne aasta jooksul esimest korda oma raha eest lund välja vedada ka pisikestelt sisetänavatelt. Eile õhtul hakkas aga koristusfirma Teho Vabaduse puiestee kõige ohtlikumatelt ristmikelt hangi minema vedama.
«Küsimus ongi selles, et kui veame praegu oma raha eest lund välja, siis teeme seda kevadise ja suvise tänavapuhastuse arvet,» ütles Vakra. «See on valikute küsimus. Linna reservfondist sai Nõmme ka ligi 60 000 krooni lisaraha lume väljaveoks pisikestelt teedelt.»