Mandrist kiviviske kaugusele jääva Manilaiu elanikele toimetab talve- ja suvevarud kohale praam, mille sildumine ei hakka enam sõltuma veeseisust, sest augusti lõpuks valmib saarel uus sadamakai.
Manijal valmib uus merevärav
Eile hakkasid AS Insenerehituse töömehed 25 meetri pikkuse kai seina valama, ettevalmistusi selleks oli tehtud kuu algusest, kirjutas Pärnu Postimees.
«Manija kai ja kaldarajatised olid 2005. aasta jaanuaritormi järel väga halvas seisus, vesi uhtus liiva karkasside alt välja ja kai ots hakkas vajuma,» seletas Manija sadamat haldava AS Saarte Liinide arendusdirektor Peeter Oopkaup.
Arvestades saare poolesaja elaniku transpordivajadust ning seda, et kai hakkab upakile vajuma, otsustas Saarte Liinide nõukogu, et oodata ei ole enam midagi.
«Koos projekteerimisega on rajatise maksumus ligi kaheksa miljonit krooni, see on riigieelarvest meile sihitusega eraldatud raha parvlaevasadamate korrastamiseks,» lisas Oopkaup.
Manijal kui maastikukaitsealal said vesiehitajad tööga alustada heinakuust ja lõikuskuu lõpuks tiksub kätte rajatise üleandmise aeg.
Munalaiu ja Manilaiu sadamal on ühine veeala. Sadamakapten Jaanus Jürivete ütles, et rajatav kai on projekteeritud Manija vajaduste järgi, tuleb eelmisest kaheksa meetri võrra pikem ja selle äärde mahub kogu laeva pikkuses seisma.
Mandri poole väljaulatuv muuliosa ja kaipealne saavad valgustuse ja praamilt võib autoga ohutult üle rambi maha ja peale sõita.