Glase sõnul on samas suudetud Eestis rongiliiklus tuiskudest hoolimata pidevalt käigus hoida, samas kui põhjanaabrid on selliste oludega päevaks-paariks rongiliikluse peatasid. «Me pole alla andnud, oleme suutnud rongid käigus hoida. Inimesed peavad harjuma, et sellistes oludes hilinemisi tuleb.»
Külmetavatel reisijatel on aga raske mõista, miks ei anna ettevõtted infot, kui palju rong hilineb. «Kahel korral ei suudetud anda muud infot, kui et rong hilineb tehnilistel põhjustel,» selgitas üks lugeja.
Elektriraudtee turundusjuht Tiiu Tammoja soovitas reisijatel kõige operatiivsema info saamiseks helistada rongiinfo telefonile 1447. Peatustesse pole tema sõnul tehniliselt kuidagi võimalik operatiivset infot erakorraliste muutuste kohta panna: «See pole füüsiliselt võimalik, sest sinna peatuskohtadesse saamine iseenesest on keeruline. Elektroonilist süsteemi aga pole meil olemas,» märkis ta lisades, et see süsteem tuleb uute platvormide ehitamise järel.
«Me ei saa piisavat infot Eesti Raudtee käest, kes raudteed puhastab. Me ei tea, kui kaua võtab aega mingi rikke kõrvaldamine või tee puhastamine,» sõnas Tammoja, kelle sõnul edastataksegi seesama info oma reisijatele parimas lootuses, et rongid saavad võimalikult peatselt jälle liikuma.
«Kui me saaks anda infot, et rong saab väljuda näiteks kahe tunni pärast, rahuldaks see reisijat,» arvas ta, et raudtee võiks paremini oma tööde aega prognoosida.
Ebatäpse info tõttu on hädas ka Elektriraudtee ise hädas, sest ei saa vajadusel teha ümberkorraldusi, näiteks tellida busse ärajääva rongi asenduseks.
Eesti Raudteel on aga esindaja sõnul lumest puhastamise aega omakorda võimatu prognoosida. «Vekslite andmine on meile kätte maksnud. Kui me oleme öelnud, et läheb tund ja pärast hakkama ei saa, on jälle pahandus,» ütles Urmas Glase.
Majandusministeeriumi avalike suhete nõunik Rasmus Ruuda märkis, et raudteereisijate informeerimist rasketes oludes pole eraldi sätestatud. «Raudteeveoettevõtjad on kohustatud teavitama reisijaid hilinemistest ja rongide käigust ärajäämisest, kuid nad saavad teha seda ulatuses, mis informatsioon on neile kättesaadav. Samas olid ilmaolud vahepeal tõesti väga ekstreemsed ja ilmselt AS EVR Infra ei saanudki täpset informatsiooni anda,» tõdes ministeeriumi esindaja.