Eelmise nädala neljapäeva hommikuse tipptunni ajal olid Veerenni tänava raudteeülesõidul tõkkepuud kaks tundi rivist väljas ning autod ja isegi üks liinibuss sõitsid nende vahelt läbi, tekitades sellega ohtliku olukorra.
Külm võib raudteeülesõitudel ohtlikke olukordi tekitada
Eriti ohtlik olukord tekkis pealtnägijate sõnul just siis, kui liinibuss hakkas suletud tõkkepuude vahelt läbi ukerdama, jäi keset raudteerööpaid isegi korra lumevalli kinni, kuid sai siiski liikuma.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase tõdes, et külmade ilmadega tuleb tõkkepuude töös tõesti tavalisest rohkem ette tõrkeid. Nii juhtus kahjuks ka Veerenni tänaval. Kuna seal on tihe liiklus, tekkis loomulikult palju segadust.
«Jah, eks ilmad ikka mõjutavad, paljugi sõltub sellest, kas on külm või tuisk ning kuskil jäätub midagi ära,» ütles Glase. «Kui tõkkepuud ei avane, peavad autojuhid igal juhul järgima liikluseeskirjades kirjutatut, mis keelab hoiatava punase tule alt üle raudtee sõita. Kui tõkepuu ei avane, on see märk sellest, et kuskil on mingi rike, isegi kui rongi näha ei ole. Kui autojuhid sõidava sel juhul üle raudtee, võtavad nad endale vastutuse. Niisuguseid olukordi tuleks vältida.»
Veerenni ülesõidul lahendas ohtliku olukorra Eesti Raudteele turvateenust osutav K-Grupp nii, et hakkas kohapeal liiklust reguleerima.
Glase sõnul jõuab tõkkepuude ja pöörangute tehniliste rikete korral signaal raudtee juhtimiskeskusesse, mille töötajad saadavad kohale remondibrigaadi ning reguleerijad.
«Seniste külmadega ei ole meil raudteeülesõitudega väga palju probleeme olnud,» kinnitas Glase. «Veerenni ülesõit torkas eriti silma sellepärast, et asub tiheda liiklusega tänaval. Rohkem muret on pöörangutega, kus tekib jäätumine.»
Tallinna autobussikoondise avalike suhete juht Sirje Roht ütles, et eelmise neljapäeva hommikul Veerenni raudteeülesõidul suletud tõkkepuude vahelt läbi sõitnud bussijuhi tegevus ei olnud õige, sest selliste riskide võtmine sõitjatega on lubamatu.
«Bussijuhilt on võetud selgitus,» märkis Roht. «Ta seletas, et jäi tõkkepuude ees seisma, veendus, et rongi ei ole lähenemas ning otsustas siis vabastada ristmiku ja koos muude autodega üle raudtee sõita. Bussijuhti on hoiatatud ning talle on selgitatud olukorra tõsidust.»
Rohti sõnul on ka kõiki teisi bussijuhte teavitatud, et rikkis tõkkepuudega või vilkuva punase tulega raudteeülesõidul tuleb oodata reguleerija saabumiseni.