Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Pealinn: Tallinna e-teenustes toimub peagi tiigrihüpe

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Tooming
Copy
Artikli foto
Foto: Peeter Langovits.

Linna uus virtuaalne kaart, SMS-teavitus ja maksekeskus annavad inimestele võimaluse kiiresti teavet saada selle kohta, kui mõne loa taotlemine on takerdunud, või uurida, milline lasteaed on õdusaim, kirjutab ajaleht Pealinn.


Tallinna teenuste kaart, mis hõlmab üle 500 linna pakutava teenuse-toetuse, teeb peagi tehnoloogilise tiigrihüppe. «Minu teada pole nii süsteemseid arendusi mujal linnades veel loodud,» lausus projektijuht Maria Lille. «Helsingis on küll olemas teenuste kaart, kuid mitte sellisel tasemel.»



Uus projekt sisaldab endas kolme uuendust - Tallinna kaardirakendust, SMS-teavitust ja linna kodulehel olevat maksekeskust.



SMS-teavitus tähendab, et teenuse taotlemisel võib elanik märkida selle juurde linnukese SMSi saamiseks. «Seejärel teavitab linn tekstisõnumiga näiteks ehitusloa taotlejat, kui luba või kooskõlastus on antud,» selgitas Lille. «Samas annab sõnum ka teada, kui teenuse taotlemisel on puudusi ja on vaja esitada lisadokumente. Muuhulgas välistab see olukorra, kus teadmatuses kodanikud peavad iga natukese aja tagant helistama linna infotelefonile või teenusepakkujale, veendumaks, et neid pole unustatud ja kõik laabub.»



Lille kinnitusel taotles linn euroraha, et muuta teenuste portaal veelgi kasutajasõbralikumaks. «Praegu on teenused Tallinna kodulehel küll olemas, kuid näeb vaid nende kirjeldusi,» rääkis ta. «Peagi aga saab elanik pärast sisselogimist paljude teenuste eest otse portaalis maksta, sest sinna hakkavad laekuma arved tema kasutatud linnateenuste eest. Iseteeninduses saab tasuda näiteks lasteaiamaksu. Linna kodulehel on tulevikus võimalik maksta otse kõigi linna teenuste eest või taotleda linna toetusi.»


Ka muude haridusteenuste tarbimine muutub interneti teel mugavamaks. «Teenuste lehelt saab näiteks kitarrihuviline noor valida endale lähima huvialakooli ja esitada ehk isegi taotluse seal õppimiseks,» ütles ökonoomikateenistuse direktor Tanel Kerese. «Sportijad, kontserdikorraldajad või koosolekupidajad saavad aga kinni panna näiteks mõne koolimaja spordisaali, aula või klassi.»



Kolmandaks projekti arenduseks on linna kaardirakendus. Kaardilt näeb kõiki asukohti, kus linn pakub mõnd teenust.


«Näiteks saab vanem kaardilt vaadata iga linna lasteaia asukohta ja vabade kohtade olemasolu neis, lisaks fotolt sedagi, kuidas lasteaed välja näeb,» rääkis Lille. Seni kõigist linna asutustest veel linna kodulehel pilte pole. Et kõiki linna teenuseid osutavaid asutusi, näiteks lasteaedu ja sotsiaalkeskusi, botaanika- ja loomaaeda teenuste leheküljelt näha, pildistatakse need edaspidi üles.



Uue rakenduse jaoks ei osta linn teenust sisse, vaid arendab linnaplaneerimisameti hallatavat uut linnakaarti ise edasi.


Tagasi üles