Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Veerenni ülesõidu tulevik endiselt segane

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Foto: Uwe Gnadenteich

Luite asumi elanikud on korduvatest pärimistest hoolimata teadmatuses, kas nende kodukanti kesklinnaga ühendav Veerenni tänava raudteeülesõit suletakse või mitte.


Ülemiste liiklussõlme väljaehitamise raames on rajatud ka raudteeviadukt, mille alt peaks tulevikus kulgema praegu Veerenni raudteeülesõitu kasutav autoliiklus. Luite asumi elanikud pole sellega rahul, sest see muudaks igapäevase kodutee ligi kaks kilomeetrit pikemaks ning koormaks üle raudteega paralleelse Viadukti tänava.

Muretsemiseks on põhjuseid veelgi. Nii näiteks on eksperdid leidnud, et raudtee alt kulgev uus tee on liiga kitsas ning seal võib tekkida seisakuid suurte lumesadude ajal, liiklusõnnetuste tõttu või isegi siis, kui lihtsalt mõni veoki peaks seal tipptunni ajal üles ütlema.

Linnavalitsus on seni väitnud, et ülesõidu sulgemist nõuab majandusministri määrus ja selle säilitamiseks tuleks määrus ümber teha. Ministeerium omakorda on kinnitanud, et ühtegi õigusakti pole vaja muuta ja kõik seisab vaid linnavalitsuse otsuse taga.

Kohalikud elanikud on kuude kaupa püüdnud poliitikutelt ülesõidu tuleviku kohta selget vastust saada, kuid seni asjata. Inimesed kardavad, et kuni valimisteni annavad poliitikud tühje lubadusi, pärast valimisi aga pannakse ülesõit lihtsalt kinni.

«Meie delegatsioon kohtus eelmise aasta lõpus ja selle aasta algul linnavalitsuse esindajatega. Kohtumistel on viidatud ebamääraselt sellele, et liiklussõlme valmimisel Veerenni tänava raudteeülesõitu kohe ei suleta ja uuritakse kujunevat olukorda,» ütles Luite Seltsi juhatuse liige Jaak Ader. Mitteametlikult on selts kommunaalametist teada saanud, seoses Ülemiste liiklussõlme avamisega tehakse põhjalik ohutuse uuring, kus analüüsitakse ka elanike tõstatatud küsimusi: avariiteenistuste ligipääsu võimalusi ohuolukordades ja muid võimalikke tagajärgi, mis tekivad nn Kaamose viadukti aluse ringliikluse blokeerimisel. «15. juulil saatsime abilinnapea Taavi Aasale kirja. Sellele pole me siiani vastust saanud,» nentis Ader.

Septembris võttis selts ühendust kohalikel valimistel kandideerivate erakondade esindajatega, et saada teada nende seisukoht raudteeülesõidu sulgemise plaani kohta. «Kõik valimistel osalevad erakonnad ja valimisliidud on toetanud raudteeülesõidu avatuks jäämist, välja arvatud Keskerakond ja Reformierakond, kes pole meie küsimusele siiani vastanud,» ütles Ader.

Tallinncity toimetus küsis ülesõidu saatuse kohta ka erakondade linnapeakandidaatidelt. «Oleme teinud järelepärimised nii tänasele linnavalitsusele kui majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, et aru saada, kelle taga ülesõidu jätkuv kasutus kinni on. Meie ei näe mingit põhjust tema sulgemiseks, kuna selline olukord kitsendaks veelgi nii kohalikku kui kogu kesklinna liikluskoridoride läbilaskevõimet. Nii et olen ülesõidu jätkumise poolt,» kinnitas sotside linnapeakandidaat Andres Anvelt. Aga asjalikku vastust ei saa ka poliitikud. Sotsiaaldemokraadist linnavolinik Reet Laja esitas 19. septembril linnavolikogus Aasale arupärimise. Aas palus volikogu kantseleilt vastamiseks ajapikendust 18. oktoobrini. Selle peale esitasidki sotsid riigikogus arupärimise majandusminister Juhan Partsile.

IRLi linnapeakandidaat Eerik-Niiles Kross kinnitas, et IRL toetab Veerenni raudteeülesõidu säilitamist. «Tungiva põhjuseta pole Tallinnas arukas hakata raudteeülesõite sulgema. Kõnealune ülesõit ühendab Luite asumit linna keskusega ning ülesõidu sulgemine piiraks oluliselt Luite asumi elanike ühendust kesklinnaga, muutes piirkonna elanike jaoks liiklemise senisest märksa ebamugavamaks,» tõdes Kross.

Reformierakonna meerikandidaat Valdo Randpere lausus, et Veerenni tänava raudteeülesõidu osas on linnavalitsus teinud klassikalise vea ja otsustanud ühele piirkonnale väga olulise küsimuse ilma, et ta oleks ümbritsevat asumit otsustamise protsessi kaasanud. «Tulemuseks on vastasseis ja lose-lose situatsioon. Linnapeana ma kindlasti niimoodi ei talitaks ja katsuksin igal juhul selliseid olulisi muudatusi planeerides kaasata kohalikke elanikke otsustamisprotsessi,» ütles Randpere.

Keskerakonnalt tuli pressiesindaja Taavi Puki suu läbi juba harjumuspärane vastus: probleemi peab lahendama keegi teine. «Mis puudutab Veerenni ülesõitu, siis see kuulub Eesti Raudteele ja ka selle sulgemise otsustab Eesti Raudtee,» teatas Pukk vastuseks Tallinncity küsimusele.

23. septembril kohtusid Luite asumi elanike esindajad linnavolikogu esimehe, Keskerakonna kesklinna valimisnimekirja esinumbri Toomas Vitsutiga. «Vitsut kuulas meid ära, lubas kohtuda Taavi Aasaga ja andis lootust, et ülesõidu sulgemist on võimalik edasi lükata. Lubas meile vastata, aga vastust pole me siiani saanud,» nentis Ader.

IRLi pressiesindaja teatas elanikele ka seda, et ülesõidu küsimust kavatseb oma järgmisel istungil arutada ka Eesti Raudtee nõukogu. Istungi toimumise aeg pole veel teada.

«Kuna linnavalitsus pole meile vastanud ja Veerenni raudteeülesõitu on lubatud lahti hoida Ülemiste liiklussõlme avamiseni, siis läheme 10. oktoobril Luite asumi rahvaga uue liiklussõlme avamisele lindilõikajatelt aru pärima, kas endiselt plaanitakse meie raudteeülesõidust umbsõlm teha,» lubas Luite Seltsi esindaja.
 

Tagasi üles