:format(webp)/nginx/o/2013/10/02/2422824t1hec9f.jpg)
Rikkumiste tõttu autojuhtimise õigusest ilma jäänud inimene võib lennuki või kopteriga edasi sõita, kuna ühe loa äravõtmine ei mõjuta teist.
Rikkumiste tõttu autojuhtimise õigusest ilma jäänud inimene võib lennuki või kopteriga edasi sõita, kuna ühe loa äravõtmine ei mõjuta teist.
Postimees uuris lennuametilt, kas purjuspäi autoroolist tabatud ja juhiloast ilma jäänud inimene kaotab ka õhusõiduki juhtimise õiguse. Selgus, et need kaks asja pole omavahel kuidagi seotud.
Ameti lennutegevuse osakonna vaneminspektor Martin Vali kinnitas, et üks luba ei mõjuta teist. Ka pole lennuametile teadaolevalt Eestis õhusõidukite joobes juhtidega probleeme olnud ning järelevalveametnikud ei ole ühtegi purjus lennuki- ega kopterijuhti tabanud.
Lennundusloa äravõtmise või kehtivuse peatamise üheks põhjuseks võib olla õhusõiduki juhtimine alkoholi, narkootikumide, psühhotroopsete või teiste lennuohutust mõjutada võivate ainete mõju all.
Õhusõiduki joobes juhtimise korral algatatakse väärteomenetlus ning rikkujat saab karistada kuni 1200 euro suuruse trahvi või arestiga. Samuti saab sama suure trahviga karistada sõiduki omanikku, kes lubab seda juhtima purjus piloodi.