Päevatoimetaja:
Emilie Haljas
Saada vihje

Sõitjate olemasolu ei huvita kedagi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Samati buss.
Samati buss. Foto: Peeter Langovits / Postimees

Maakonnaliinide doteerimissüsteem ei motiveeri bussifirmasid sõitjate arvu kasvatama: dotatsioon suureneb, sõitjate arv väheneb.

Kaks aastat tagasi ostis riik 19 miljoni euro eest 110 nn kvoodibussi. Täpsemalt öeldes sõlmis lepingu riigi nimel maanteeamet, raha tuli süsinikdioksiidi (CO2) kvootide müügist Hispaaniale.

Bussid jõudsid Eestisse järk-järgult eelmisel aastal ja osalt veel ka selle aasta alguses. Nüüd on need aga kõik sõidus: kümme Tallinna linnaliinidel, 42 Ida-Virumaal ja 58 Harjumaal – bussid kuuluvad riigile, aga bussifirmad-vedajad saavad neid tasuta kasutada. Sinivalge kere järgi kutsutakse neid pilvebussideks. Need on suured (44 kohta), toredad, puhtad ja mugavad.

Tagasi üles