Kuigi kultuuriministeerium alles valmistab ette otsust, kas anda TV3-le loa sõsarjaama tasuta levist väljatõmbamiseks või mitte, ei näe ministeeriumi osakonnajuhataja eitavaks vastuseks põhjust.
TV6 saab ilmselt loa tasuta levi lõpetamiseks
AS TV3 esitas eelmise aasta lõpus kultuuriministeeriumile avalduse sooviga eemaldada TV6 teleprogramm alates 9. jaanuarist vabalevist. Ministeeriumi meedia- ja autoriõiguse osakonna juhataja Peeter Sookruus ütles, et TV3 taotluse dokumendid on ministeeriumis ettevalmistamisel.
«Väga suure tõenäosusega otsustab kultuuriministeerium rahuldada selle,» möönis Sookruus.
Kui TV3-le anti luba TV6 edastamiseks, kandis see nime maapealne üleriigiline digitaaltelevisiooni ringhäälingu luba. «Nüüd nad tahavad saada kaabeltelevisiooni luba. Loa liigid on erinevad. Edaspidi leviksid nad paketis, mis on tasuline ning selleks peavad nad maapealsest tasuta levist väljuma,» märkis Sookruus.
Levikulude asemel sisu ja kvaliteet
Ametniku sõnul on olukord majanduses ja reklaamiturul tunduvalt muutunud võrreldes selle ajaga, kui load anti. «Sellepärast on nende soovid arusaadavad,» ütles Sookruus. «Kadunud on ka näiteks Eesti ringhäälinguluba omav telekanal MTV Eesti. Pole välistatud, et mõne aja pärast tuleb majanduslikust situatsioonist põhjustatud muutusi veel,» lisas ta.
Ringhäälinguorganisatsioon otsustab ise, millele ta rohkem panustab. AS TV3 esitas ministeeriumile oma põhjendused. «Nende valik on olla kaabellevis kättesaadav, samuti tasulises ZOOM-paketis ja see võimaldaks neil säästetud levikulude arvelt panustada programmi sisusse ja kvaliteeti,» ütles Sookruus. Tema sõnul on see päris arvestatav argument.
Kanal 11 pole muutusi kaalnud
TV6 tuli eetrisse samal ajal Kanal 11ga, mida edastaval Kanal 2-l oma programmiga sarnaste muudatuste tegemist kavandatud ei ole.
«Eks me kindlasti jälgime olukorda ja vaatame, mis TV6ga juhtub, aga hetkel meil küll sellist plaani ei ole,» ütles Kanal 2 peadirektor Urmas Oru.
Konkurendi programmi kadumise kohta tasuta levist arvas Oru, et ühe ühendusvõimaluse lõikavad nad endal ära. «Kui suure hulga vaatajaid nad sellega kaotavad, seda ei oska praegu päris täpselt ennustada, küllap aeg annab arutust,» märkis Oru.