Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Kerli: väike judisemapanev tüdruk

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Elvast pärit Kerli lööb USAs laineid.
Elvast pärit Kerli lööb USAs laineid. Foto: promo

Ta läks Eestist ära seda albumit salvestama viis aastat tagasi. Skeptikud arvasid, et Kerli kadus ära, hämab niisama, ja mingit albumit ei tulegi. Album tuli nüüd, see on rahvusvaheliselt müügis alates eelmisest nädalast.

USAs on «little creepy girl» Kerli juba nähtav ja kuuldav, teda mängivad raadiojaamad ja MTV. Kerlist võib tulla esimene Eesti popartist, kes lööb läbi ingliskeelses popmuusikamaailmas.
Plaadimüüginurk äriportaalis amazon.com tsiteerib Kerlit: «Seal, kust ma tulen, häbenetakse oma emotsioone näidata. Sa ei tohi kunagi liiga õnnelik olla, sest midagi halba võib juhtuda.» Jumm-mala tõsi! Tark tüdruk.


Naabrieestlased (nii nimetan ma kadeda naabri mentaliteediga eestlasi, ma ei mõtle enda naabreid) saavad kadedaks ja toovad õnnetuse kaela. Võib-olla Kerli natuke lahmib, aga mis noor inimene see on, kes ei lahmi, vaid ajab ainult saepuru suust välja.
Nii, anna aga plaat siia.

Love Is Dead: allmusic.com kirjutab, et Kerli on unikaalne segu Natasha Bedingfieldist, Björkist ja Evanescence’i Amy Leest. Vist jah. Björkilt meeleheitlikkus, teistelt tehniline külg. Rohkem Björki! Meloodia viib kaasa, Bedingfield kaob. Meisterlik.


Walking On Air: plaadi parim lugu. Just salmi osas. Selles lausumises on tunnet ja selles 90ndate elektroonilise popi standardeid kasutavas produktsioonis ei ole tunnet, ja just see kokku teeb ideaalse meinstriimpoploo.


The Creationist: enamik pille on sisse mänginud Robbie Williamsi kauane koostööpartner Guy Chambers ja tema klaver on selle loo parimaid osi. Kerli jääb kahvatuks.
I Want Nothing: jõuline poprokk, potentsiaalne festivalide hullutaja, see ajab ikka hulluks, kui tšikk karjub vihaselt «and i want nothing». Ajast ja arust lugu, singlina töötaks, aga albumil võõrkeha.


Up Up Up: keskteepop võtab elemente ühest praegusest moesuunast, folktroonikast, tulemuseks Nelly Furtado enne Timbalandi produtseerimise alla minekut. Pole paha, nagu ütlevad moekunstnikud, arhitektid ja staarfotograafid.
Bulletproof: heviballaad. Parim koht: hingeldamine lõpus.
Beatiful Day: midagi helget mässuliselt tüdrukult ka.


File under: Lily Allen, Jem, Adele jt briti noored naised.
Creepshow: Kerlil on huumorit. «Põdral maja metsa» sees + En Vogue + Limp Bizkit + ogar lallallallaa + isiklikud sõnad. Super!


Hurt Me: kunagi olid sellised bändid nagu Republica, Shampoo. Hämmastav, et nad olid lahedad bändid, nagu praegu Kerli girl-power-pop’i kuulates tagantjärele tundub.
Butterfly Cry: ainus täitematerjal, kõigel muul siin plaadil on iseloomu, kui mitte muud.
Strange Boy: kui Trent Reznor värvanuks Britney Nine Inch Nailsi, siis võinuks selline asi juba varem juhtuda.


Fragile: ilus vaikne lõpulugu, pea need jõuludki käes pole. Põhimulje plaadilt: nimekad keskteeprodutsendid pole Kerli isiksusel suutnud nurki maha võtta. Hingestatud, kriipiv laul ja mõõdetud, lihvitud produktsioon sobivad Suures Popis omavahel hästi.

Loe ka Andri Maimetsa intervjuud Kerliga 16. juuni Postimehest.

Uus plaat
Kerli

Love Is Dead (Island Def Jam)
Põhiprodutsent: David Maurice (seniseid kliente: Jay-Z, Garbage, Sugababes), veel Lester Mendez, Guy Chambers jt
Singlid: «Love Is Dead», «Walking On Air», «Creepshow»

Märksõnad

Tagasi üles