12. septembril toimunud «Kino Sõprus Live» on 2013. aastal järjekorras teine sündmus, mille eesmärgiks on pakkuda viisakaid, vähem kommertslikke istumiskontserte ja seda mõistlikul kellaajal. Tuled kell 19 kohale, võtad õdusas valguses väikese joogi, naudid klassitsistlik-rahvuslikku kinoarhitektuuri ning lased end selles toimuvast kaasa viia.
Võttes teadmiseks, et Dean Blunti performance’itel on kaasa teinud nii õliste musklitega kulturistid kui terve esinemise vältel trenažööril sörkinud mees, ütleb see nii mõndagi Blunti esteetika ja arusaamade kohta. Saal pimeneb, kostma hakkab vihmasaju salvestis, mis pikkamööda aina võimendub. Keegi sammub lavale ning jääb näoga 300-pealise kuulajaskonna poole seisma. Sadu ja pimedus aina võimendub, see keegi seisab laval edasi – vähemalt 20 minutit. Saalist ei protesteeri keegi kostab vaid üks tagasihoidlik vile.
Seejärel sammub lavale Blunt isiklikult, seistes eelnevalt lavale saabunud kuju kõrvale. Vihma sajab, saal on endiselt totaalselt pime ning ülikonnas afromees seisab meetri jagu Bluntist tagapool, hoides turvamehele iseloomulikult vasakust käest paremaga kinni. Sedasi seisavad kaks musta riietatud meest seal rambivalguses nüüd kahekesi.
Kindlasti võis kuulajatel, kes Blunti 2013. aasta albumiga «The Redeemer» kursis pole, saalis istudes veidi kõhe ja morbiidne tunne tekkida. Küll aga töötas kogu etteaste parimal viisil selle publiku peal, kes «The Redeemeriga» oli juba sõbraks saanud. Kujutage korraks ette kontserti, kus kasutatakse harfe, suurejoonelist löökpilliorkestrit, analoogseid müramasinaid, kitarri, tšellot, duaalset vokaali. Täpselt selline see hüper-psühhedeelne kontsert oli. Äärmiselt läbimõeldud, täpne ning suurepäraselt komponeeritud. Kes nuttis, kes oli lihtsalt hirmul või pettunud.