Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Andres Anvelt: me ei soovi poliitreklaami uurimisest palagani teha

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Rivo Veski
Copy
«Tallinn aitab!» loosung.
«Tallinn aitab!» loosung. Foto: Toomas Huik

Alates tänasest on poliitiline välireklaam keelatud. Kummalisel kombel on vähemasti Tallinna linnapildis nii mõneski kohas asendunud erakondade reklaamid Tallinna linna «Tallinn aitab» kampaania plakatitega.

Riigikogu korruptsioonivastane erikomisjon otsustas möödunud nädalal konsensuslikult algatada arutamise kohalike omavalitsuste (KOV) korraldatud reklaamikampaaniate osas.

Arutamise aluseks on avalike vahendite võimalikud korruptiivsed kasutamise juhtumid Põhja-Tallinna linnaosa vanema Katrin Tammemäe reklaamide, Tallinna linnapea Edgar Savisaare tervisespordi kampaania «Tallinn liigub» ning Tartu linnapea Urmas Kruuse reklaami Tartu triatlonil puhul.

«Me ei soovi sellest poliitpalagani teha, vaid töötada läbi meile järelpärimiste peale saabunud informatsioon ning anda läbimõeldud hinnangud toimuvale,» kommenteeris komisjoni esimees Andres Anvelt.

Tallinnas taasavatud uue kunstmurukatte saanud Hiiu staadioniga püüdis keskerakondlik linnavalitsus linna raha eest tähelepanu välireklaamiga, millel linnavalitsuse liikmed staadioni avamisele kutsuvad, vahendas ERRi uudisteportaal.

Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu kampaaniat ebaeetiliseks ei pea. Sarapuu sõnul läks Hiiu staadioni avamise reklaam maksma 5560 eurot, mis sisaldab kõiki tootmise ja eksponeerimisega seotud kulusid.

«Ei oska praegu seda plakatit kommenteerida. Ei sõida mööda linna ringi, et neid silmata. Kui selle kohta saabub täpsem info, eks me siis võta teema komisjonis arutlusele,» edastas Anvelt Postimehele.

Anvelt rõhutas, et korruptsioonivastase erikomisjoni huvi alla kuuluvad muuhulgas reklaamid, mis on seotud isikute reklaamiga maksumaksja rahade eest. «Reklaamid praegusel aktiivsel valimiseelsel perioodil, mis pole seotud isikutega, kuid teevad kaudselt reklaami näiteks linnale, on pigem eetiliselt küsitavad,» selgitas Anvelt.

Tagasi üles