Kaubanduskett Maxima plaanib ehitajate tee äärde hüpermarketit ning toetab ühtlasi ka sealse teelõigu rekonstrueerimist, mida võib nimetada Haabersti ringristmiku ümberehitamise esimeseks etapiks.
Maxima poe ehitus käivitab Haabersti ringi rekonstrueerimise
«Projekti, kus oli lahendatud Rannamäe tee laiendus ja viadukt üle Haabersti ringristmiku, nägin mina esimest korda 2010. aastal. Täna on tõsiselt töösse võetud just see Ehitajate tee lõik ringristmikust kuni Ehitajate tee 122 asuva autosalongini. Eriti hea meel on mul selle üle, et väga korraliku lahenduse saavad pöörded Õismäe teelt Ehitajate teele, eriti just vasakpööre ja jalakäijate ülekäigud,» rääkis Haabersti linnaosa vanem Marek Jürgenson.
«Ehitajate teelt linna poole pööravas suunas tuleb juurde üks sõidurada, ringristmikult maha sõites tuleb juurde kaks sõidurada. Maximasse tuleb korralik sissesõit, samuti korralik vasakpöörde koht Ehitajate teelt Õismäe teele. Täna on meil see projekt lõpusirgel ja 2014. aastal võiks ehitus alata. Teises etapis ehitatakse Rannamõisa teele lisasõidurajad ning kolmandas etapis ehitatakse viadukt üle Paldiski maantee,» loetles Jürgenson.
Tee-ehituse käivitajaks on Maxima plaan rajada Ehitajate tee äärde Tallinna esimene Maxima XXX hüpermarket. «Tegemist on kolm korda suurema kauplusega, kui teised meie kauplused ümbruskonnas. Seal saab olema 5000 ruutmeetrit müügipinda ja kauplus hakkab pakkuma kokku 45 000 erinevat toodet. Seal on ka tsehhid ja kohapeal valmivad pagaritooted, kulinaaria, tordid ja ka lihatooted. See tähendab, et kaupluses saab olema kõige värskem kaup – otse tsehhist letti,» rääkis Maxima kommunikatsioonijuht Erkki Erilaid.
Kogu projekt läheb tema sõnul Maximale maksma ligi üheksa miljonit eurot. Ehitajate tee rekonstrueerimisel finantseerib Maxima projekti koostamist ning Õismäe tee ja Ehitajate tee ristmiku väljaehitamist. «Kui kõik läheb vastavalt plaanidele, siis saame kaupluse ehitust alustada 2015. aastal ja loodetavasti samal aastal ka lõpetada, sest väga oluline on avada kauplus enne jõule,» ütles Erilaid.
Haabersti ringi läbimine peaks muutuma sõidukijuhtidele vähem närvesöövaks pärast ehituse teise etapi lõppu. «Linnast tuleb mööda Paldiski maanteed praktiliselt neli sõidurada ja Rannamõisa tee ei suuda seda kõike vastu võtta. Ringristmiku rekonstrueerimise teises etapis ehitatakse Rannamõisa teele juurde üks sõidurada ringristmikust kuni Lõuka tänava ristmikuni. Sellest peaks esialgu piisama,» ütles Haabersti asevanem Juhan Hindov.