Tarbijakaitseamet peab reklaami- ja tarbijakaitseseadust rikkuvaks filmiprodutsent Kristian Taska firma poolt Ülemiste City`sse loodud Võlulinna reklaami, sest see kutsus ameti hinnangul lapsi kaupa ostma ning oli nende jaoks liiga hirmutav.
Tarbijakaitse peab Taska Võlulinna reklaami liiga hirmutavaks
Riigi tarbijakaitseamet märkis AS-le Ülemiste City saadetud kirjas, et 16.-22. detsembrini avatud olnud Võlulinna sai külastada raha eest (tavapilet 110 krooni) ning sihtgrupiks olid peaasjalikult 6-13- aastased lapsed.
Amet tõdes, et lastele suunatud reklaami puhul rakenduvad reklaamiseaduse sätted, mille järgi ei tohi see olla hirmutav, ei või sisaldada pöördumist lapse poole, milles teda otseselt või kaudselt kutsutakse üles nõudma teiselt isikult reklaamitava kauba omandamist või teenuse kasutamist.
Tarbijakaitseseaduses on aga punkt, mille järgi on tegemist agressiivse ja keelatud kauplemisvõttega, kui reklaamis sisaldub laste suunatud otsene pöördumine, millega neid kutsutakse üles ostma reklaamitud kaupa või teenust või veenma vanemaid või teisi täiskasvanuid seda tegema.
Ameti hinnangul rikub reklaamklipis nõia poolt esitatav tekst «Oi lapsed! Kallid lapsed, tulge Ülemiste City`sse Võlumaale, 16.-22. detsember! Tulge, tulge! Kui julgete!» reklaami- ja tarbijakaitseseadust, sest sisaldab otsest üleskutset teenuse kasutamiseks.
Samuti märkis amet, et reklaamis nõia poolt ette kantud osa võib mõjuda lapsi hirmutavalt, kuna fraas «...tulge, tulge! Kui julgete!» esitatakse hirmutaval hääletoonil ja jubeda naeru saatel.
Ülemiste City juhatuse liige peab väärteomenetluse raames minema 5. jaanuaril ametisse. Firmat ähvardab kuni 50 000 krooni suurune trahv.
Võlulinna rajamise idee tuli sellest, et Ülemiste City vanas vabrikuhoones olevas filmistuudios vändati Taska produtseeritud Eesti-Vene muinasjutufilmi «Võlukarikas», mille jaoks oli stuudiosse rajatud hiiglaslikud dekoratsioonid. Film jõuab kinodesse tuleval aastal.