Meist lõuna poole jäävatesse riikides võib pälvida tänaval tähelepanu jope küljes rippuva helkuriga - tullakse ligi ja osutatakse jope küljest «kukkuma» hakkavale esemele või päritakse, mis asi see on. Ometigi ei ole näiteks Läti või Saksamaa talved valgemad kui Eesti omad, kus helkurit suisa odavaimaks elukindlustuseks nimetatakse.
Maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu sõnul sai Eesti idee helkuri kandmise propageerimiseks 1995. aastal Soomest ja sellest ajast peale on amet selgitanud helkuri vajalikkust iga-aastaste kampaaniatega. «Lätis on meie teada ka selliseid kampaaniaid hakatud tegema, kuid neil on puudunud järjepidevus,» ütles Kasesalu.
Statistika toetab eesmärki
Eesti statistika näitab, et helkuri propageerimine on jalakäijatega juhtuvaid õnnetusi palju vähendanud. Kui 1995. aastal hukkus liikluses 73 jalakäijat, siis see number hakkas kiiresti pärast kampaaniate algust vähenema ja on tänaseks jõudnud 11ni.
Seejuures võib välja tuua, et enamik traagilisi õnnetusi juhtub just ilma helkurita jalakäijatega - helkurit kandnud jalamehi on kogu selle aja vältel hukkunud maksimaalselt kaks aastas.
«Pooled hukkunud helkuriga jalakäijad on selle õnnetuse ise põhjustanud: astunud teele liiga lähedal oleva sõiduki eest, foori vale tulega või muud sellist, mille puhul helkuri olemasolu ei loe ega päästa,» tõi Kasesalu välja analüüsi tulemused.
Samuti on viimasel ajal juhtunud õnnetusi, kus märgitakse, et jalakäijal oli helkur, nagu nõutud, paremal küljel. «Aga kui helkur on kinnitatud paremale küljele ja teed ületama asutakse vasakult läheneva sõiduki eest, siis ei ole helkurist eriti kasu, sest seda ei ole enamasti näha,» selgitas pressiesindaja.