Ta lihtsalt rääkis omanikud ära ja sai kõikjal allahindlust. «Purssisin tänavakeelt ja see vist meeldis - antigi odavamalt,» naerab Herta. «Aga keeled mulle tõesti kergelt külge ei jää.»
Võibolla aga mõjus ta välismaistele kaupmeestele sama nõrgestavalt kui teatriinimestele? Armsakene ja lapsemeelne näitleja tõmbab teisi magnetina enda poole. Kõik, kel on au tunda Hertat lähemalt, on õnnelikud inimesed, öeldakse teatrimajas.
Suur talent Herta, kes pole päevagi teatrikoolis pinki nühkinud, oleks teatrit õppijaile vinge õppematerjal: vaata ja õpi! Sest Herta kiirgab nii elus kui laval. Ise ta seda ei näe, teised küll.
Igihaljas Herta oli veel 37-aastase küpse naisenagi nii värske, et võis mängida Juhan Smuuli «Lea» nimiosalist, kümme aastat hiljem lõi aga operetis tantsu nii et saba sõlmes. «Olin viiekümnene, kui ikka öeldi «noor näitleja», mõtlesin: kurat, ma ei saagi vanaks!» pahurdab Herta.
Kui aga keegi võtnuks tänaseks pähe rumala mõtte vedada teatrilavale punane samettool, kinnitada seinale suur juubelinumber ning sundida Hertat juubilar olema, saanuks see inimene vastu näppe.
«Jooksen minema, kui sellist asja näen,» ähvardab lavadaam. «Nad väga tahtsid teha avalikku etendust, aga ma keeldun ka-te-goo-ri-li-selt! Mis austamine? See on ju jama! Ma olen igal õhtul publiku ees, hea, kui nad mind välja kannatavad!»
Tulge-mind-õnnitlema-stiil, mis teatrites suursünnipäevade puhul kombeks, Hertale ei passi. «Juubeleid pidagu mehed - nemad on edevamad. Eelmäe teeb ju iga viie aasta tagant juubelit,» naerab ta jälle kahinal.
Ilmselt meeldiks Hertale rohkem selline sünnipäevapidu, kui oli 1966. aasta 12. juunil. Vanemuises esietendus Mati Undi lavastatud «See maailm või teine». Hertal oli seal roll. Esietenduse- ja sünnipäevapidu kestis hommikuni, Herta vuhkis tantsida peo viimsete minutiteni. Tants oli tvist.