Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Õpilasesindus tahab riigieksamite asemele küpsuseksameid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Seaver
Copy
Hetk Eesti keele riigieksami tegemisest Mustjõe gümnaasiumis.
Hetk Eesti keele riigieksami tegemisest Mustjõe gümnaasiumis. Foto: Toomas Huik

Eesti Õpilasesinduste Liit (EÕEL) kutsub riigijuhte üles muutma riigieksamite süsteemi õppijate küpsuseksamiteks, mille sooritamine poleks seotud gümnaasiumi lõpetamisega ja kõrgkooli kandideerimisega.

«Uued õppekavad on koostatud nii, et rõhuasetus on noore arengul ja õppimisel,» märkis EÕELi esimees Sille Lukk. «Lähtutud on sellest, et õppija on arenev, mõtlev ja tulevikku vaatav indiviid.»

Luki sõnul on seetõttu vaja hinnata õppija küpsust põhiteadmiste ja -oskuste järgi, võimaldades õpilasel keskenduda endale huvipakkuvatele valdkondadele. «Seeläbi väheneks ka eksamitekeskne õppimine,» lisas ta.

EÕELi hinnangul peaks olema kolm küpsuseksamit, millest kaks esimest näitaksid ära õpilase teadmised ja oskused emakeeles ning ühes võõrkeeles.

Küpsuseksami tulemusi hinnatakse läbi eksaminandi teadmiste ühiskonnast ja kultuurist ning läbi kirjaliku ja suulise mõttearenduse ja väljendamisoskuse.

Kolmas eksam, millena haridus- ja teadusministeerium on välja pakkunud matemaatika eksami, peaks EÕELi arvates olema laiemaulatuslikum kui üks õppeaine.

«Kolmas küpsuseksam võiks lisaks matemaatikaalastele teadmistele ja oskustele hõlmata teadmisi elukeskkonnast laiemalt, lähtudes füüsikast, keemiast, bioloogiast ja geograafiast,» lisas Lukk.

Eesti Õpilasesinduste Liit on vabatahtlik demokraatlik ühendus, mis ühendab Eesti üld-, kutse- ja erihariduskoolide õpilasesindusi. EÕEL on suurim õpilaste esindusorganisatsioon Eestis, esindades oma liikmete kaudu üle 100 000 õpilase.

Tagasi üles