Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Lukas ja Ruus: ärge alahinnake põhikoole

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tõnis Lukas ja Viive-Riina Ruus.
Tõnis Lukas ja Viive-Riina Ruus. Foto: Peeter Langovits

Haridusminister Tõnis Lukas ja Tallinna Ülikooli emeriitprofessor Viive-Riina Ruus kutsusid eliitkoolide juhte üles haridusreformi kritiseerides mitte alavääristama põhikoole.


«Meie väikeses ühiskonnas peab olema üks haridussüsteem oma süsteemse lähenemisega. Kutsun kõiki koolijuhte, kõiki inimesi nägema üldist huvi ja seda, mis toimub kolme aasta pärast,» rääkis Lukas haridusministeeriumi pressikonverentsil.

«Kui me klammerdume ainult oma kooli huvidesse ja ütleme, et muu ei ole meile tähtis, siis määrame osa Eestist arenguvõimetuks ja seda me ei tohi teha,» lisas ta.

«Õppekava tegemise protsess on olnud väga demokraatlik ja me oleme loonud uue kultuuri,» rääkis uute õppekavade sünni juures olnud professor Ruus.

Tema sõnul on ministeeriumil õnnestunud vallandada ühiskonnas jõud, mis võimaldavad saavutada parima tulemuse, mis on hetkel võimalik.

«See demokraatia on aga kurikaval asi selles mõttes, et kui me palume kõikidel kaasa rääkida, siis kõikide hääl ei ole võrdselt jõuline ja huvid tulevad mängu,» kõneles Ruus.

«Nii on mul üleskutse meie pingerea parimatele koolidele ja parimatele direktoritele - hakake riigimeesteks, ärge mõelge ainult oma koolile, mõelge Eesti haridusele.»

Ta tõi välja neli maailmas aktsepteeritud haridussüsteemi põhiväärtust - oivalisus, tõhusus, võrdõiguslikkus ja valik. Tema sõnul on need Eesti praeguses süsteemis tasakaalust väljas ja töös olev reformikava üritabki seda viga parandada.

Nii kutsus Ruus koolijuhte seda tasakaalustatust tagama, et ei tekiks näiteks olukorda, kus on küll selektsioon, kuid võrdõiguslikkus kannatab, või kus oivalisus on mõeldud vaid valitud lastele. «Igaüks on mingis asjas oivaline, ainult erinevates asjades.»

Tagasi üles