Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Vichmann ostab kõik EVR Ekspressi aktsiad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Mullu Edelaraudtee suuromanikuks saanud Marcel Vichmann laiendab veelgi haaret, sest veel tänavu peaks rongifirma omandusse minema ka rahvusvaheline reisijatevedaja EVR Ekspress.

Marcel Vichmann sai oma miljonid Hansapangast

Leping 100 protsendi EVR Ekspressi aktsiate ostuks on juba sõlmitud, kuid vajalikud sissekanded registritesse on veel tegemata. Edelaraudtee juhi ja ühe osaniku Henn Ruubeli sõnul loodetakse vastavate protseduuridega valmis jõuda veel täna-homme.

Kuigi tehingu toimumisest on räägitud juba üle aasta, venis see Marcel Vichmanni kinnitusel EVR Ekspressi, Edelaraudtee ja Eesti Raudtee suhete keerukuse ja paljutahulisuse tõttu, mida osapooled soovisid lahendada aktsiate ostu-müügilepingu sõlmimise raames.

Veel mõne nädala eest kuulus Moskva ja Peterburi suunal reisijaid vedava EVR Ekspressi enamusosalus rännumehest ettevõtja Tiit Pruuli kontrolli all olevale Best Marketingile. 49 protsenti aktsiatest olid aga mullu erastatud Eesti Raudtee omad.

Edelaraudtee ise kuulub 20 protsendi ulatuses seda alguses Inglismaalt erastama tulnud börsiettevõttele GB Railways Group. 80 protsenti aktsiatest jaguneb aga Marcel Vichmanni ja Henn Ruubeli vahel. Kuigi mehed ise osaluste jaotumist ei avalikusta, võib uskuda, et enamik aktsiatest kuulub Vicmannile.

Ruubeli sõnul oli tehingu üheks tingimuseks, et Best Marketing peab müüma kõik EVR Ekspressi aktsiad, ning selle jaoks sõlmiti möödunud nädalal Eesti Raudteega ka vastav leping.

Edelaraudtee tasub rongifirma eest alla 30 miljoni krooni, mis vastab EVR Ekspressi aktsiate bilansilisele väärtusele. Vichmanni väitel on EVR Ekspressi ostmine ka riigi poolt heaks kiidetud Edelaraudtee erastamise äriplaanis.

Esialgu jääb EVR Ekspress tegutsema eraldiseisvana, sest firmal on olemas vajalikud litsentsid ja load rahvusvahelise reisijateveo korraldamiseks.

Tulevikus ei ole välistatud aga ka firmade ühe ettevõtte alla koondamine. Koostöö veeremi remondi, piletimüügi, juhtimise alal on käinud juba kaks aastat, mil Edelaraudtee on olnud eraomanduses.

Esialgu jääb suures osas paika ka EVR Ekspressi juhtkond. Tõenäoliselt siirdub EVR Ekspressi senine juht Anti Selge ettevõtte nõukokku, mõlemat ettevõtet hakkab juhatama Henn Ruubel.

Henn Ruubeli sõnul peaks uue omaniku tuleku esimeseks märgiks olema tihenev ühendus Peterburiga. Kui praegu käib rong sinna üle päeva, siis tulevast aastast loodetakse ühendus muuta igapäevaseks.

«Pikemas perspektiivis tahame arendada ka rongiliiklust Riia ja Tallinna ning miks mitte ka Vilniuse ja Tallinna vahel,» lausus Ruubel.

Tagasi üles