Emori andmetel kasvas Eesti meediareklaamituru käive aasta esimeses pooles mullusega võrreldes kuus protsenti ehk ligikaudu 20 miljoni krooni võrra.
Meediareklaamiturg kasvas esimesel poolaastal kuus protsenti
Meediatüüpide lõikes suurendas oma turuosa televisioon. Turu kasvu on oodata ka teises poolaastas. Kardetud suuri tagasilööke majanduses ega ka meediaturul ei ole tänaseks tekkinud. Turg on ettevaatlik, ent arenemas ilmselt tõusujoones. Meediareklaamituru käive esimesel poolaastal oli 385 miljonit krooni. Esimese kvartali kasv oli tagasihoidlik (kolm protsenti) ja turumaht 164 miljonit krooni, kuid teine kvartal lisas kasvule hoogu (kaheksa protsenti) ning turumaht jõudis 221 miljoni kroonini. Meediatüüpide lõikes on väike käibe tagasiminek olnud ajalehtedel ja raadiol. Arvestatavalt on käibes kasvanud televisioon (26 protsenti) ja välireklaam (15 protsenti). Ajalehtede osa kogu meediareklaamis on aasta jooksul kahanenud nelja protsendi võrra 46 protsendini. Meediatüüpide osakaalu muutuse põhjuseks on mitmed faktorid, sealhulgas trükimeedia hinnatõus, trükimeediat põhimeediana kasutanud suurreklaamijate väiksem reklaamiaktiivsus, suursündmuste kajastamine televisioonis, mis ei tõmmanud raha ära teistelt telekanalitelt, vaid kasvatas oluliselt ETV reklaamikäivet. Emori suunajuhi Esta Kaalu sõnul on meediaturu kasvu loota ka teisel poolaastal, sest käibetase eelmise aasta lõpul ei olnud eriti kõrge. Isegi juhul, kui traditsioonilised reklaamijad oma eelarveid vähendaksid, on oodata märkimisväärset lisa meediakäibesse seoses valimiste ja kohustusliku kogumispensioni lepingute sõlmimise teise tähtaja (oktoober) lähenemisega. Viimaste panus võib hinnanguliselt anda meediaturule ligi 30 miljoni krooni lisaraha. Andmete allikaks on Emori reklaamikulutuste uuring Adex.