Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Tallinn kehtestab uue reklaamimaksumääruse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Uwe Gnadenteich
Copy
Välireklaami tulbad Tartu maanteel.
Välireklaami tulbad Tartu maanteel. Foto: Raigo Pajula.

Linnavalitsus saatis volikogule kinnitamiseks Tallinna reklaamimaksu määruse uue redaktsiooni eelnõu.


Määruse uuesti kehtestamise vajadus on tingitud eelkõige asjaolust, et seni kehtinud reklaamimaksu regulatsioon on aegunud, raskesti jälgitava ülesehitusega ja mitmeti tõlgendatav, teatas Raepress.

Määruse muudatusega alandatakse näiteks reklaamimaksu maksumäära mobiilse konstruktsiooni vahendusel reklaami eksponeerimisel seniselt kolmekordselt diferentseeritud maksumääralt kahekordsele maksumäärale ühe ruutmeetri kohta kalendripäeva arvestuses. Ühtlasi alandatakse järgmisel aastal ajutiselt reklaamimaksu maksumäära seniselt seitsmelt kroonilt viiele kroonile reklaampinna ühe ruutmeetri kohta kalendripäeva arvestuses.

Abilinnapea Eha Võrk tõdes, et eelnimetatud muudatuste eesmärgiks on leevendada ettevõtjate maksukoormust raskes majanduslikus olukorras. «Ettevõtjatele luuakse soodsamad tingimused reklaami eksponeerimiseks, mis omakorda aitab kaasa teenuse või kauba müügi suurendamisele, elavdades majandust ja luues uusi töökohti,» märkis Võrk.

Mõne reklaami eest aga kasseerib linn mitmekordse maksumäära. Nii näiteks reklaamile, milles reklaamitakse alkohoolset jooki kuni kuus kraadi (kaasa arvatud), kohaldatakse neljakordset maksumäära.

Liigkasuvõtjatelt aga võetakse reklaami eest kolmekordset maksu. «Reklaamile, milles teavitatakse valmisolekut anda tarbijakrediiti ja/või vahendada selliseid lepinguid millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijale laenu ning mille krediidi kulukuse määr on suurem kui 25 protsenti aastas, kohaldatakse kolmekordset maksumäära,» on määruse eelnõus kirjas.

Tagasi üles