Linnavalitsus saatis volikogule kinnitamiseks Tallinna reklaamimaksu määruse uue redaktsiooni eelnõu.
Tallinn kehtestab uue reklaamimaksumääruse
Määruse uuesti kehtestamise vajadus on tingitud eelkõige asjaolust, et seni kehtinud reklaamimaksu regulatsioon on aegunud, raskesti jälgitava ülesehitusega ja mitmeti tõlgendatav, teatas Raepress.
Määruse muudatusega alandatakse näiteks reklaamimaksu maksumäära mobiilse konstruktsiooni vahendusel reklaami eksponeerimisel seniselt kolmekordselt diferentseeritud maksumääralt kahekordsele maksumäärale ühe ruutmeetri kohta kalendripäeva arvestuses. Ühtlasi alandatakse järgmisel aastal ajutiselt reklaamimaksu maksumäära seniselt seitsmelt kroonilt viiele kroonile reklaampinna ühe ruutmeetri kohta kalendripäeva arvestuses.
Abilinnapea Eha Võrk tõdes, et eelnimetatud muudatuste eesmärgiks on leevendada ettevõtjate maksukoormust raskes majanduslikus olukorras. «Ettevõtjatele luuakse soodsamad tingimused reklaami eksponeerimiseks, mis omakorda aitab kaasa teenuse või kauba müügi suurendamisele, elavdades majandust ja luues uusi töökohti,» märkis Võrk.
Mõne reklaami eest aga kasseerib linn mitmekordse maksumäära. Nii näiteks reklaamile, milles reklaamitakse alkohoolset jooki kuni kuus kraadi (kaasa arvatud), kohaldatakse neljakordset maksumäära.
Liigkasuvõtjatelt aga võetakse reklaami eest kolmekordset maksu. «Reklaamile, milles teavitatakse valmisolekut anda tarbijakrediiti ja/või vahendada selliseid lepinguid millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijale laenu ning mille krediidi kulukuse määr on suurem kui 25 protsenti aastas, kohaldatakse kolmekordset maksumäära,» on määruse eelnõus kirjas.