Päevatoimetaja:
Loora-Elisabet Lomp
+372 5916 2730
Saada vihje

Vilba: mina pole süüdi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Tallinna abilinnapea Priit Vilba ei tunnistanud ennast intervjuus Postimehele süüdi üheski tema haldusalas olevatest paljudest segadustest, mida ajakirjandus on teravalt kritiseerinud.

Priit Vilba, miks pole siiani suudetud rakendada elektronkaarte Tallinna ühistranspordis, kuigi veebruarist tõusid sõidukaartide hinnad ja siis pidi ka algse kava kohaselt tööle hakkama elektronpileti süsteem?

Tõepoolest tuleb tunnistada, et uue süsteemi rakendamisel on üles kerkinud mitmeid probleeme ja kõik pole sujunud esialgsete soovide kohaselt.

Peamine takistus elektronpileti süsteemi tööle rakendamisel on uute aparaatide tarnija suutmatus kaup õigeaegselt Eestisse toimetada. Tähtaegade rikkumise eest on linnal vastavalt lepingule õigus tarnijat trahvida, mida kavatseme kindlasti ka teha.

Piletihindade tõusu juures peab kindlasti arvestama ka kütusehindade kiiret kasvu, mistõttu on kulutused transpordile oluliselt suurenenud.

Ühtlasi kehtivad 1. maini ühistranspordis endiselt veel varem ostetud perioodikaardid ning ka üksikpiletid on saadaval vanade hindadega.

Kuidas on võimalik, et ühistranspordi liinikonkursi võitis firma, mida tegelikult pole olemas, ja et konkursi ette valmistanud linnaametniku abikaasa oli võitjafirmaga seotud?

See ei vasta tõele. Äripäevas esitatud süüdistused on ajakirjanike endi juuresolekul faktidega ümber lükatud. Segadust tekitas ebatäpne info äriregistris, aga ka lihtne asjaolu, et konkursi võitnud firma muutis vahepeal oma nime.

Tänaseks päevaks on andmed üle kontrollitud ja võib kindlalt väita, et süüdistused olid alusetud.

Kuidas sai võimalikuks, et linnavalitsus on teie allkirjaga andnud parkimise soodusloa teie enda poja firmale?

Linnaametite töö ümberkorraldamiseks sõlmis linnavalitsus EKE Arikoga konsultatsioonide lepingu. EKE Ariko ostis omakorda allhanke korras teenust ettevõttest M.O.B Consults. Et töökohustused nõudsid teatud perioodil linnaametite väga tihedat külastamist, siis teenuse osutamise ajaks väljastati komisjoni poolt konsultatsioonifirmale ajutine parkimisluba, mis praeguseks on oma kehtivuse kaotanud.

Analoogseid parkimiskaarte kasutatakse ka teiste linna koostööpartnerite puhul. Praegune parkimislubade süsteem on endiste linnavalitsuste pärand, mis vajab kindlasti ümber korraldamist ja mille ettevalmistamisega ka praegu tegeletakse.

Kuidas on võimalik, et nii suuremad ajalehed kui ka linnavalitsuse oma pressiteenistus kirjutasid pärast teie ja Hain Karu läbi viidud Vabaduse väljaku detailplaneeringu tutvustamist maa-alustest parklatest Vabaduse väljaku ja Kaarli puiestee all, kuigi arhitekt neid sinna joonistanud ei olnud?

Vabaduse väljaku detailplaneering ei välista Vabaduse väljaku ja Kaarli puiestee alla parklate rajamist.

Linnaplaneerijate ettepanek maa-aluste parklate rajamiseks oli lihtsalt üks võimalikke variante, mida peab otsustama ikkagi volikogu.

Meie eesmärk ja soov on anda Eesti esindusväljakule uus, terviklik ilme. Praegune olukord, kus peaväljak on 364 päeva aastas pooltühi autoparkla, ei rahulda meid.

Miks teile alluv amet ei tulnud toime Lilleküla staadioni õigeaegse rahastamisega?

Flora pole ise asju korrektselt ajanud, oleme neilt nõudnud vaid seaduse järgimist. Näiteks ehitusloa vormistasid nad alles märtsis, kuigi juunis peaks staadion juba valmis olema. Juhtisime Flora tähelepanu sellele, et ehitusluba pole.

Pohlak (Flora juht Aivar Pohlak - toim.) tahab, et me kannaksime telefonikõne peale talle raha üle, kuid nii asjad ei käi. Selleks on olemas kindel kord. Pohlak pöördus seejärel ilmselt teiste linnajuhtide poole.

Kommentaarid
Tagasi üles