Tallinna linnapea Edgar Savisaare sõnul peaksid tulevikus olema kõik Kalamaja tänavad sellised, nagu on põhjaliku uuendamise läbi teinud Soo tänav.
Savisaar: Soo tänava lahendus ei jää Tallinnas viimaseks
«Loodan, et kohalik rahvas juba arutab, milline peaks välja nägema Vana-Kalamaja tänav ja soovib kujundada ka selle inimsõbralikumaks,» ütles Savisaar.
«Järgmisena võtamegi ette Vana-Kalamaja tänava rahva soovidele vastavaks rekonstrueerimise. Rekonstrueeritud Soo tänavast saab alguse uus ajastu Kalamajas.»
Savisaar rõhutas, et asumi omapära ja kohalike inimeste eluviisi arvestades on seatud eesmärgiks teha Kalamaja piirkond jalgratturi- ja jalutajasõbralikumaks.
Avamisel viibinud Telliskivi seltsi esindajad tunnustasid Tallinna linna investeeringute eest ja ehitajat tehtud tööde eest.
Soo tänava rekonstrueerimisel oli eesmärgiks rajada hästi valgustatud jalgratta- ja kõnniteed ning rahustada autode liiklust, kehtestades kogu tänaval maksimaalseks sõidukiiruseks 30 kilomeetrit tunnis. Kõikide ülekäiguradade paremaks tähistamiseks nägemispuudega inimestele rajati nende ette reljeefsed kõnniteeplaadid.
Rekonstrueerimise käigus ehitati tänav üherealiseks ja ühesuunaliseks 4 meetri laiuse kattega sõiduteeks. Parempoolsele teeäärele rajati terve tänava pikkuses 2 meetri laiune kõnnitee ning vasakpoolsele teeäärele 4,5 meetri laiune kõnni- ja jalgrattatee.
Rekonstrueerimistööde mahus teostati ka Soo tänava vee- ja kanalisatsioonitorustike ning elektrivarustuse rekonstrueerimine. Rajati nõuetele vastav tänavavavalgustus ja parandati sademevee ärajuhtimise lahendused.
Soo tänava rekonstrueerimise tööprojekti koostas SKA Inseneribüroo, ehitustööd teostas Tallinna Teede AS. Tööde maksumuseks kujunes 1 732 000 eurot.
Parempoolsele teeäärele rajati terve tänava pikkuses kahe meetri laiune kõnnitee ning vasakpoolsele teeäärele 4,5 meetri laiune kõnni- ja jalgrattatee.