«Kevadel kilkasid kõik poliitikud, et esimese asjana parandatakse löökaugud ära nendel tänavatel, kus sõidavad ühissõidukid, aga paljudes peatustes on need praegugi parandamata ja bussid ei saa normaalselt peatusse sõita,» rääkis Postimehe poole pöördunud Tallinna Linnatranspordi ASi (TLT) bussijuht.
Bussipeatuste löökaugud on hoolimata lubadustest parandamata
«Praegu on mõni peatus nii auklik, et buss peab peatuma kõnniteest enam kui meetri kaugusel. See ei meeldi vanadele inimestele, kes ei saa kõnniteelt otse bussi astuda, vaid peavad astuma kõigepealt sõiduteele ja siis sealt bussi, mille alumine aste on selle võrra nende jaoks kõrgemal ja ebamugavam. Vanurid kirjutavad kaebusi ja bussijuhtidel võetakse preemiad ära,» kirjeldas bussijuht, kes ei julgenud oma nime all sõna võtta, sest suupruukijate vallandamiseks leitavat kiiresti põhjus.
Kõige rohkem lagunenud ühissõidukipeatustena mainis ta Lasnamäe turu peatust Punasel tänaval ja Lille peatust Mustamäel. Viimase olukorra kohta esitas hiljuti arupärimise linnavolinik Tarmo Kruusimäe. Pärast seda lubas kommunaalamet, et Lille peatus tehakse korda 37. nädala (äsja alanud nädala) lõpuks. TLT-le olevat aga teatatud, et rohkemat sel sügisel loota ei maksa, sest bussipeatuste remondiks raha polevat.
TLT on bussipeatuste lagunemisest teadlik, kuid midagi peale linnaga kirjavahetuse pidamise ettevõte olukorra parandamiseks teha ei saa. «Oleme probleemist teadlikud ja oleme bussijuhtidelt laekunud info muret valmistavate bussipeatuste kohta edastanud Tallinna kommunaalametile. Loodame, et kommunaalamet leiab võimaluse võtta need ühistranspordipeatused esimeses järjekorras teostatavate tööde hulka,» ütles TLT avalike suhete spetsialist Urmas Tooming.
«Ka varasematel aastatel oleme bussijuhtide tähelepanekud kokku kogunud ja kommunaalametile edasi andnud ning nad on teede remondil bussijuhtide murega eelisjärjekorras arvestanud. TLT tunnistab, et lagunenud teekattega peatused on tõesti probleem, sest bussid ei saa sõita päris kõnnitee äärde ja see tekitab ebamugavusi sõitjatele ning vähendab madalapõhjaliste busside kasutamise efektiivsust,» lisas ta.