Päevatoimetaja:
Lomely Mäe

Eesti idapiiril püsib pikk veokite järjekord

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maavanem Einar Vallbaum nõustub, et piirijärjekordade pikenemine Narvas mõjutab äritegevust Eestis negatiivselt ning probleemile tuleks leida kiiresti põhiseadusega kooskõlas olev lahendus.
Maavanem Einar Vallbaum nõustub, et piirijärjekordade pikenemine Narvas mõjutab äritegevust Eestis negatiivselt ning probleemile tuleks leida kiiresti põhiseadusega kooskõlas olev lahendus. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Maksu- ja tolliameti andmetel püsivad Eesti idapiiril pikad veokite järjekorrad, kus tuleb piiriületust oodata vähemalt kaks ööpäeva.

Kõige kauem ehk kuni 64 tundi tuleb piiriületust oodata Narvas, kus on järjekorras 192 veokit. Veidi parem on olukord Koidula ja Luhamaa piiripunktis, kus ootab Venemaale pääsu vastavalt 68 ja 105 veokit. Piiriületuseks kulub Koidulas hinnanguliselt 58 ja Luhamaal 52 tundi.

Veokijärjekorrad Eesti, Soome ja Läti piiril Venemaaga tekkisid 2006. aasta suvel, kui toonane riigipea Vladimir Putin nõudis tolli tõhusamat tööd. Järjekorrad on seejärel kord vähenenud, kord kasvanud. 2006. aasta augustis ja novembris seisis Narvas enam kui 500 veokit. Sel ajal tuli piiriületust oodata üle nädala ning juhid korraldasid protestiaktsioone.

Venemaa on nii piiririikidele kui ka Euroopa Liidule korduvalt lubanud olukorda parandada, kuid pole seda suutnud.

Tagasi üles