Päevatoimetaja:
Uwe Gnadenteich
+372 666 2071
Saada vihje

Trammipargi eksjuht sõdib «imetrammi» projekti vastu

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: AP / Scanpix

Pikka aega trammipargi direktorina töötanud Uno Heinvere peab prantslaste koostatud trammiliikluse projekti mõttetuks, Prantsuse Systra esindaja ähvardab ta vastutasuks kohtusse kaevata.

Neli aastat tagasi tellis toonane linnavalitsus Prantsuse firmalt Systra uuringu Tallinna ühistranspordi arendamiseks, poolsajandit trammidega tegelnud Uno Heinvere teeb prantslaste ideed Tallinna trammi- ja trollibussikoondise väljaandes «Tramm, troll» maatasa, kirjutab venekeelne nädalaleht Den za Dnjom.

Trammi- ja trollipargi juhatus ja nõukogu kalduvad Heinvere poolele. Kuna Tallinna linnavalitsus soosib Systrat, trammi- ja trollipark kuulub aga linnale, on tegemist pikantse olukorraga.

Seotud Tallinnale soovitatud trammide tootjaga

Heinvere väitel on Prantsuse riigi rahade eest Tallinna nõustanud Systra seotud firmaga Alstom, kelle kallihinnalisi tramme soovitatakse Tallinnas nüüd kasutama hakata. Soovitatakse väga kalleid tramme, mille kummaski otsas on juhikabiinid.

Teisisõnu, kõigepealt saadakse konsultandiks, seejärel müüakse sidusettevõtte trammid meile. Eriti rahuolematu on Heinvere aga sellega, et trammide läbisõidumahtu vähendataks poole võrra. Näiteks viiakse tema sõnul uus kavandatav kiirtrammiliin Lasnamäelt Selist Mustamäele, seda trassil Laagna tee – Gonsiori t – Estonia pst – Vabaduse väljak – Endla t – Sõpruse pst.

Selle kõrvale jääksid aastaks 2020 toimima ainult senised trammide marsruudid nr 2 Kopli-Ülemiste ja nr 3 Tondi-Kadriorg.

Samuti tahtvat Systra pea poole võrra trolliliiklust vähendada. Samas «Tramm, troll» infolehes teatas linnavolikogu liige Toomas Sepp, et kuni imetrammi projekti käivitumiseni ehk aastani 2035, tuleb osal tallinlastel jalgsi käia. Selsamal põhjusel, et prantslased tahaksid viia nn vanade trammi-trolliliinide ulatuse miinimumini.

«Prantsuse konsultatsioonifirma Systra arvates on meie 120 aastat tegutsenud tramm ja 42 aastat tegutsenud troll lootusetult vananenud nõukogudeaegsed igandid, mis tuleks kiiresti likvideerida,» väitis Sepp.

Systrat ja tema Eesti partnereid esindava Jean-Manuel Giely nimetab endise trammipargijuhi süüdistusi laimuks.

«Loodan, et suudate kohtus neid süüdistusi ja valesid kaitsta,» teatab advokaat.

Giely lükkas ümber väite, nagu tahaks Systra vanu trammiliine sulgeda. See, kas praegused nn vanad liinid käiku jäetakse, jääb ikkagi linnavõimu otsustada.

Kui linn otsustab ka trammid 1–4, lisaks uuele nn kiirtrammile käiku jätta, siis elektertranspordi osa, vastupidi, hoopiski suureneb rohkem kui 50 protsenti, mitte ei vähene. «Uus tramm kompenseerib suurel määral trolliliinide vähenemist Mustamäe linnaosas,» väitis Giely.

Tagasi üles