MAREK STRANDBERGI ARGUMENDID
Iseseisvad ja vabad inimesed = mõnus linn.
Kellele, õigemini millele on loodud Tallinna linn? Autodele, tee-ehitajatele, majaehitajatele? Me kuuleme ikka ja kahjuks liigagi sageli seda, kuidas autod ei mahu linna ära ja selleks on vaja pikendada seda teed, laiendada teist ristmikku ja ehitada juurde just sinna parkimismaju.
Ometi on linn inimeste, mitte autode jaoks, ja julgen väita, et linn autostub ennekõike seetõttu, et inimesel pole piisavalt teha seal, kus ta elab - õigemini seal, kus magamas käib.
Autostunud linnas pole aga kohta enam inimesel. On, aga see koht on enamjaolt rooli taga või vähematel juhtudel siis muudel sõidukiistmetel.
Tahame või mitte, kuid lisaks ametlikele taksojuhtidele on Tallinna ülesehitus muutnud taksojuhtideks ka kõigi muude ametite esindajad.
Ja nii tundideks igapäiselt end tööle,
lapsi kooli ja lasteaedadesse,
õhtul neid koju
läbi kaupluste vööndite
sõidutavad.
Ja nii hea kui tund,
aga pigem kaks ja enamgi
igapäiselt.
Aga miks? Sest kodu juures seda kõike, millega inimese elu seotud, lihtsalt pole. Ühtpidi on linn autodest tihe ja tihe ka saastast.
Teistpidi on selle põhjus võimaluste hõredus. Eks mõelge, kas teie kodu juures on pagaritöökoda ja kohvik, kus hommikul mõnusalt päeva alustada? Kas on kauplus, kust enamik vajalikku osta? Kas on lasteaed, kus te laps käia saab? Ei hakka küsima, kas kodu lähedal on töökoht.