Külma arvet teha üritava kliendiga maadelnud taksojuht Mihhail Artjomov ei uskunud oma kõrvu, kui politsei hädaabinumbril talle vastanud dispetšer käskis rääkida eesti keeles. Politsei palub juhtunu pärast vabandust, kirjutab Risto Berendson ajalehes Postimees.
Politsei dispetšer nõudis hädas taksojuhilt eesti keeles rääkimist
«Dispetšer ütles mulle, et kuna ma olen litsentseeritud taksojuht, siis pöördugu ma tema poole eesti keeles, sest minu amet nõuab seda,» meenutab tallinlane Mihhail Artjomov laupäevaöist telefonikõnet politsei hädaabinumbrile 110.
Artjomov (36) maadles samal hetkel Laagri Statoilis 150 krooni suurust arvet maksmast keeldunud noorukiga, kes arusaamatuse tagajärjel pääseski lõpuks jooksu.
«Ma kindlasti ei taha, et see dispetšer nüüd minu pärast karistada saaks,» kinnitas eile juhtunu asjus Põhja politseiprefektile kaebuse esitanud Artjomov. «Tahan, et edaspidi ei tekiks sellist olukorda, kus inimeselt nõutakse hädaabitelefonil eesti keeles rääkimist.»
Intsident sai alguse laupäeva öösel kella kolmveerand kahe paiku, kui ööklubi Hollywood naabruses seisnud Artjomovi taksosse istus silmanähtavalt purjus ligi 20-aastane eestlasest noormees, kes küsis, kui palju maksab sõit Laagri Statoili.
Taksojuhi sõnul lepiti kokku 150 kroonis, misjärel pangakaarti käes hoidnud nooruk tagaistmel unne suikus. «Kui kohale jõudsime, selgus, et tal pole raha,» rääkis Artjomov, kes seepeale politseisse helistas ja abi palus.
Uuesti valis Artjomov politsei numbri mitu minutit hiljem, kui klient taksost väljuda soovis.
Et nooruk keeldus tagasi taksosse istumast, helistas Artjomov taas politseisse, misjärel teataski naisdispetšer, et taksojuht peaks edaspidi kasutama vestluses eesti keelt.