Päevatoimetaja:
Andres Einmann
+372 666 2072
Saada vihje

Rallisõitja Kuldar Sikk naudib visaduse vilju

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rallimaailma tipus sõitva Urmo Aava kaardilugeja Kuldar Sikk tõdes, et ainult selle tööga ära ei ela. Sellepärast tuleb tal Elvas
ja Tartus teha igapäevatööd, mis on samuti autospordiga seotud. Argipäeviti sõidab ta ringi Suzuki Vitaraga.
Rallimaailma tipus sõitva Urmo Aava kaardilugeja Kuldar Sikk tõdes, et ainult selle tööga ära ei ela. Sellepärast tuleb tal Elvas ja Tartus teha igapäevatööd, mis on samuti autospordiga seotud. Argipäeviti sõidab ta ringi Suzuki Vitaraga. Foto: Sille Annuk

Rallisõitja Urmo Aava kaardilugeja Kuldar Sikk (27) on Puhjas sündinud ja Rannus kasvanud autosportlane, kelle tuju tõstab näiteks see, kui Marcus Grönholm tuleb pärast rallit ja ütleb: hästi sõidetud!

Viimati said Aava ja Sikk maailma tippsõitjalt tunnustava repliigi Kreeka MM-rallil pärast publikukatset, kus nad püsisid esimesel ringil Grönholmi kannul ja kaotasid umbes sekundiga.

Niisuguseid kordaminekuid poleks aga visaduseta. «Oleme olnud sellises seisus, kus olime valmis kõigest loobuma. Kui mõnel tuleb kõik lihtsalt, siis meie käime seda teist rada,» ütles Sikk, kellesse autospordihuvi süstis isa.

Suure ralli juurde jõudis ta aga pärast keskkooli lõppu, kui läks rallisõitja Valdur Reinsalu juurde tööle.

«Aitasin tal autot putitada ja ühel hetkel läks tal kaardilugejat vaja,» on Sikk tänulik, et sellise võimaluse sai.

Ainult autospordist juunioride ja WRC-klassis sõitev Sikk siiski ära ei ela. Igapäevatöö kõrvalt ei jää kaardilugejal aega füüsilist trennigi teha, rallisõidust rääkimata.

«Pole nii, et lähme nädala sees rallit sõitma. Meil peab olema masin ja turvalisus tagatud. Nädal enne rallit teeme testsõidu, et saada tunnetus kätte,» kirjeldas Sikk ühe kalleima spordiala treeninguvõimalusi.

Kuldar veedab Urmo Aavaga piisavalt palju aega koos ka väljaspool autot: käiakse vastastikku külas ja sünnipäevadel, kolmapäeval vaatasid rallimehed Eesti-Inglise jalgpallimatši Lilleküla staadionil.

Musikaalsusest kasu

Argipäevad kulgevad Sikul Elva ja Tartu vahel ning on igatpidi motospordiga seotud. Aava-Sikk noortetiimi eestvedajana teab Sikk öelda, et autospordil on kõvasti järelkasvu.

Kes aga soovib saada kaardilugejaks, peab oma iseloomu alla suruma, sest rallis on sõitja number üks, kogu tegevus käib tema heaks. Sikul pole midagi Aava heaks töötamise vastu – tema sõnul on Aava «hullult lahe vend, kes on väga töökas ja teab, mida tahab».

Siku sõnul tuleb kaardilugeja ameti juures kasuks rütmitunne, muusikastki võiks midagi teada. Ise on ta pilli õppinud ja laulupeolgi käinud. «Päris puupea pole,» hindas Sikk musikaalsust, mis aitab roolikeeraja ja rajaga rütmi leida.

Radadest meeldivad Sikule aslfaldirallid, kus kiirendus ja küljejõud on hästi suur. Huvitav on kaardilugeja meelest ka Soome ralli, mis sõidetakse küll kruusal, aga see-eest on suured hüpped ja närvikõdi.

«Rumal oleks öelda, et ma ei karda. Kui ma ei kardaks, oleks juba ammu midagi juhtunud,» ütles Sikk, sülitades ühtlasi kolm korda üle vasaku õla, sest ralliga seoses pole ta seni ühtki vigastust saanud. Küll aga on ta kipsis jalaga kaarti lugenud – selleks tuli korraldajatele tõestada, et ta saab kiiresti autost välja.

Huvitavaid emotsioone saab Kuldar ralliautost piisavalt. Vahepeal mängib ta nalja pärast ka arvutimänge, aga see pole ikka see.

Kreisiraadio klassika

Küll aga naudib Sikk Kreisiraadiot ja nende lugu rallisõidust, kus kaardilugeja eksitas masina lõpuks mere äärde, mille peale teatas juht, et nii ei saa rallit sõita.

«See annab mingi pildi, mis autos võib toimuda,» rääkis Kuldar, kes õnneks pole oma juhiga nii tülli läinud.

«Kui meil on katse ajal mingid ärevad momendid, olgu sõitja või minu viga, siis räägime sellest katse lõpus. Kui sõidu ajal hakkame pesu pesema, siis saab tulemus suure löögi,» rääkis kaardilugeja.

Mis eksimisse puutub, siis tegelikult polevatki katsete ajal võimalik ära eksida. Väike võimalus on siis, kui lähed võõral maal esimest korda rajalegendi koostama.

Rallisprint 2007

Tartu lauluväljakul

9. juuni – Urmo Aava noorte rallisprint, 5. etapp

• kl 12 võistluste algus

• kl 16 autasustamine

10. juuni – rahvasprindi karikavõistluste 4. etapp

• 11.30 võistluste algus

• 17 autasustamine

Tagasi üles