Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Tallinna vöötradadele ilmuvad reklaamid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Reklaamteksti tohib paigaldada vöötraja kõnnitee äärse triibu peale ning see ei tohi katta triibu pinnast rohkem kui 50 protsenti.
Reklaamteksti tohib paigaldada vöötraja kõnnitee äärse triibu peale ning see ei tohi katta triibu pinnast rohkem kui 50 protsenti. Foto: Uwe Gnadenteich

Eelmisel nädalavahetusel ilmus esimene reklaam Rävala puiesteel asuva vöötraja kõnniteeäärsele triibule, tulevikus võivad reklaamidega kattuda teisedki ülekäigukohad.


Rävala puiestee vöötrajal on uudse lahendusega välja tulnud ettevõtte Tallinna Tänavajoonijate Ühistu enesereklaam. Kogu ettevõtmine on alles katsetamisjärgus ning see reklaam on esialgu ainus.

«Praegu on asi katsetamisjärgus - Tänavajoonijate Ühistu kulul on uuendatud üks ülekäigurada Rävala puiesteel ning vastutasuks on meil õigus teha vöötraja kõige äärmiste triipude peal väikest reklaami, mitte rohkem kui 50 protsendi ulatuses kõnnitee äärse valge joone pindalast. See reklaam on loetav ainult jalakäijale, kes seisab kõnniteel ja ootab rohelist foorituld,» selgitas Tänavajoonijate ühenduse esindaja Sirle Seilenthal.

Ta lisas, et kui asi ennast katsetusjärgus õigustab, siis loodab firma saada tulevikus enda haldusesse rohkem ülekäiguradasid, mida üle värvida ja kuhu reklaame panna.

Tänavajoonijate Ühistu katab vöötradade värskendamise kulud. Töö teeb siiski ära sellele spetsialiseerunud ettevõte Signaal. Nii on kirjas ka linnaga sõlmitud lepingus.

Selline äriidee tekkis Seilenthali sõnul kahe asjaolu kokkulangemisel. Esiteks Londoni eeskujul, kus on vöötrajal nooled, mis soovitavad välismaalastel vasakpoolse liiklusega riigis enne tee ületamist õigele poole vaadata. Ka Rävala puiestee reklaam soovitab kõigepealt jalakäijal vasakule vaadata.

«Teine moment oli see, kui üks uhke Porsche parkis sealsamas Rävala puiestee ülekäigurajal, sest vöötrada oli nii ära kulunud, et autojuht ei pannud seda lihtsalt tähele,» meenutas Seilenthal.

Ka liiklusohutuse seisukohalt peaksid uut tüüpi reklaamid nii tänavajoonijate kui transpordiameti hinnangul ohutud olema. «Kuna reklaam on fooriga ülekäigurajal ja ainult esimese valge triibu peal ja loetav ainult sellele jalakäijale, kes seisab kõnniteel, siis leiti, et see ei tõmba inimeste tähelepanu liikluse ohtudelt ära,» lisas ta.

Transpordiameti liiklusteenistuse direktor Mati Songisepp leidis, et uudne idee on proovimist väärt ning lubas ettevõttel aasta lõpuni uut reklaamivõimalust katsetada.
«Proovime ja vaatame, mis sellest välja tuleb. Nendesse kohtadesse, kus foori ei ole, ei tahaks neid esialgu lubada. Aga fooridega ülekäikude juures vaatame, kuidas asi välja kukub,» ütles Songisepp.

Liiklusohutuse seisukohalt ta probleemi ei näe. «Ma hästi ei usu, et keegi võiks sellepärast auto ette astuda, et vöötrajale on midagi kirjutatud. Inimene loeb seda kirja ju ikka kõnniteel seistes. Sest kui ta vöötrajale astub, siis ta seda enam ei näe. Ma olen selle asja kohta mitmelt poolt arvamust küsinud. Ühed on vastu, teised leiavad, et väga tore, kolmandad kõhklevad ja kahtlevad. Nii et proovime aasta lõpuni ja vaatame, kuidas see asi ennast õigustab,» lausus Songisepp.

Ta lisas, et kui uus reklaamiviis populaarseks muutub, õnnestub linnal võibolla vöötradade uuendamise pealt pisut raha kokku hoida ning seda mujal teekattemärgistuse parandamiseks kulutada.

Tagasi üles